تولید پنج محصول نوترکیب در دانشگاه علوم پزشکی تبریز

تبریز- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه این دانشگاه در حوزه پژوهشی جزء دانشگاه های برتر کشور است، گفت: این دانشگاه موفق به تولید پنج محصول نو ترکیب شده که تا سال 1398 به بازار خواهد آمد.
  • جمعه 30 مهر 1395 ساعت 8:39
به گزارش ایرنا، محمد حسین صومی شامگاه پنجشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی استان آذربایجان شرقی افزود: این محصولات شامل هورمون رشد انسانی نوترکیب در E. coli ، آنتی بادی نوترکیب( Bevacizumab avastin) در سلول های CHO (درمان سرطان کولورکتال، ریه، تخمدان )، آنتی بادی نوترکیب( Trastuzomab Herceptin) در سلول های CHO(درمان سرطان سینه، تولید آنتی بادی نوترکیب( Certulizomab anti-TNF)در سلول های E. coli ( درمان آرتریت روماتوئید) و تولید Interferon alpha در E. coli است.
وی اعلام کرد: در سه سال گذشته یک میلیون و 50 هزار نفر در بیمارستان های استان بستری شده اند و محصولات با کیفیت و ارزان برای مردم ارائه شده است.
صومی با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی توجه ویژه ای بر این داشته که بیشترین تاب آوری را در شرایط غیر عادی داشته باشیم ادامه داد: وظایف خیلی سنگین در حوزه درمان به عهده این دانشگاه است و اگر در شرایط بد قرار گرفتیم باید طوری عمل کنیم که بر وضعیت درمان اثر نگذارد.
وی اظهار کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی واگذاری داروخانه ها به صورت اجاره و مشارکت و واحدهای درمانی از قبیل پلاسما و درمانگاه به بخش خصوصی و غیردولتی، واگذاری مجتمع های سلامت به بخش خصوصی و غیردولتی، خرید خدمات سلامت ( پشتیبانی ) مراکز آموزشی درمانی دانشگاه، کاهش مصرف انرژی ( برق ، گاز ، آب و تلفن ) در واحدهای تابعه از جمله اقدامات این دانشگاه است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر اینکه تمام پروژه های باقی مانده از دولت قبل در حال اتمام است، گفت: 11 پروژه که باقی مانده با 20 درصد پیشرفت به بالای 80 درصد رسیده است.
وی با اشاره به پروژه هایی که در دولت تدبیر و امید شروع شده است، گفت: 160 خانه بهداشت احداث شده و 10 مرکز جدید نیز آماده بهره برداری است که همه این مراکز با کیفیت بسیار مناسب ساخته شده اند و همچنین تمامی مراکز بهداشتی استان بازسازی شده اند.
صومی اضافه کرد: 13 باب کلینیک تخصصی در مساحت 24 هزار مترمربع با هزینه پیش بینی شده 480 میلیارد ریال با پیشرفت متوسط 48 درصد در حال اجراست.
وی افزود: 50 باب مرکز سلامت شهری و مرکز بهداشتی و درمانی روستایی از اواخر سال 1394 شروع شده و با پیشرفت متوسط 30درصدی در حال اجراست که تا خرداد 1396 به بهره برداری خواهد رسید .
خبرنگار: مینا بازگشا** انتشار دهنده: زهرا هجینی نژاد
6120/3071/ 6075

ثبت نظر

ارسال