شوق لبریز مردم استان مرکزی در استقبال از کاروان تدبیر و امید

اراک - ایرنا - شهروندان استان مرکزی بی صبرانه در انتظار رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید هستند که دوم و سوم آبان ماه امسال به خطه عالم پرور استان مرکزی سفر می کنند.
  • شنبه 1 آبان 1395 ساعت 12:32
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری و هیات همراه در جریان سی و دومین سفر استانی کاروان تدبیر و امید میهمان دیار آفتاب، مهد فرهیختگان و عالمان هستند و مردم عالم پرور و ولایتمدار استان مرکزی برای میزبانی از رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید، لحظه شماری می کنند.
عده ای از شهروندان اراکی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از مطالبات خود از کاروان تدبیر و امید سخن گفتند.
یک شهروند اراکی گفت: امیدواریم حضور دولتمردان در استان مرکزی همراه با مصوباتی باشد که توسعه همه جانبه استان را رقم بزند.
محسن ملک نژاد افزود: از یکی دو ماه گذشته در جریان سفر هیات دولت به استان هستیم و با برنامه ریزی به همراه خانواده در مراسم استقبال حضور خواهیم داشت و از رئیس جمهور محبوب ایران اسلامی استقبال شایانی می کنیم.
وی تصریح کرد: وجود مشکلات، کمبودها هرگز باعث نمی شود مردم از بالاترین مقام عالی دولت دلسرد شوند بلکه با انگیزه بیشتر برای حمایت از دولتمردان در مراسم استقبال حضور می یابند.
یک بانوی خانه دار اراکی نیز گفت: عمده خواسته و مطالبه مردم این استان از رئیس جمهور ولایتمدار، برنامه ریزی مدون برای اشتغال و ازدواج جوانان است تا با امید به آینده سرنوشت مطمئنی را برای خود رقم بزنند.
ثریا رمضانی افزود: تامین معیشت عمومی و ایجاد رفاه برای شهروندان مطالبه به حق دیگری است که دولتمردان باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.
کارگر یک واحد صنعتی اراک نیز گفت: با وجود همه گرفتاری های و مشکلات در مراسم استقبال و سخنرانی رئیس جمهوری در ورزشگاه پنج مرداد اراک حضور پیدا می کنم تا دشمنان را دلسرد و بذر امید در دل دوست داران انقلاب بکارم.
روح الله زمانی افزود: هیات دولت برای بررسی مشکلات به این استان سفر می کنند تا از نزدیک مشکلات را مورد کارشناسی قراردهند و امید است در این سفر بیشتر مطالبات مردم به ویژه نیازهای جامعه کارگری محقق شود.
یکی از کارمند اراکی نیز بیان کرد: یکی از خواسته های دیرینه مردم کلانشهر اراک تصویب مصوبه مهم در ارتباط با آلودگی هوا است که در صورت تحقق مصوبه، روح امید و نشاط در قطب صنعت ایران فراگیر می شود.
علی رضا محمودی ادامه داد: به علت بیماری ریه مجبورم با ماسک در خیابان تردد کنم، قول های متعددی برای کاهش آلودگی هوای اراک مطرح شده و همه درانتظار سفر کاروان تدبیر و امید هستند تا مصوبات آن جامه عمل بگیرد.
یک دانش آموخته ارشد دانشگاه آزاد نیز گفت: سال های زیادی از عمرم را در راه تحصیل علم با هزینه فراوان صرف کرده ام اما اکنون با گذشت چند سال موفق به یافتن کار مناسب با توجه به رشته تحصیلی نشده ام.
علی احمدی بیان کرد: من به عنوان یک دانش آموخته دانشگاهی از کاروان تدبیر و امید انتظار ایجاد فرصت های اشتغال برای تحصیل کردگان را خواستارم.
یک زوج جوان اراکی که برای دریافت تسهیلات ازدواج با چالش هایی روبرو هستند، گفتند: برای دریافت تسهیلات بارها به شعبه های بانک مراجعه کرده ایم، اما قوانین دست و پاگیر باعث شده تا در دریافت تسهیلات موانعی پیش آید.
احمدرضا ارجمندی از کشاورزان اراکی نیز گفت: گسترش کم آبی ادامه فعالیت اقتصادی را برای کشاورزان دشوار کرده بنابراین از رئیس جمهور انتظار داریم برنامه ریزی و تصمیم مناسب برای مقابله با تنش کم آبی را در سفر به استان مرکزی مد نظرداشته باشند.
وی افزود: امید است با حضور رئیس جمهوری به استان مرکزی شاهد تحولات تاثیرگذار در بخش های مختلف به ویژه کشاورزی و صنعت باشیم.
رئیس جمهوری دوم آبان ماه به استان مرکزی سفر می کند و در روز اول (یکشنبه) ساعت 9 صبح در مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد اراک با مردم دیدار می کند.
برگزاری نشست توسعه و سرمایه گذاری با حضور فعالان اقتصادی بخش دولتی و خصوصی، دیدار با نخبگان، علما و برگزیدگان استان مرکزی و بهره برداری از طرح های اقتصادی و عمرانی به صورت ویدئو کنفرانس از دیگر برنامه های تدارک شده این سفر در روز نخست است.
دیدار مردمی و تشکیل شورای اداری استان مرکزی از جمله برنامه های روز دوم سفر کاروان تدبیر و امید در شهرستان خمین است.
استان مرکزی با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت و 12 شهرستان در قلب ایران قرار دارد و به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی چهارمین قطب صنعت و یکی از کانون های مهم کشاورزی کشور است.
6991//3075/ خبرنگار: معصومه ابراهیمی** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی*

ثبت نظر

ارسال