12 پروژه آبخیزداری درهرمزگان به بهره برداری رسید

بندرعباس- ایرنا - معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: 12 پروژه نیمه تمام آبخیزداری با هزینه 36 میلیارد ریال در استان در6 ماه نخست امسال تکمیل و به بهره برداری رسید.
  • دوشنبه 3 آبان 1395 ساعت 17:30
به گزارش ایرنا ، ابوالقاسم حسین پور دوشنبه افزود: این پروژه ها شامل حوزه های آبخیز هماگ، جغدر، آبشور پاکم، گیشان شرقی، گودمغان، سیرمند، کوه بدو، راونگ، کرویه، طبل، دستگردناگرد و زهبارک است که در شهرستان های بندرعباس، حاجی آباد، بندرلنگه، میناب، بندرخمیر، قشم و بشاگرد اجرا شده است.
وی بیان داشت: پروژه های یاد شده مشتمل بر17 سازه آبخیزداری (شامل سد و بند سنگی ملاتی، بند خاکی و سیل بند) و همچنین عملیات بیومکانیک با احداث سامانه های آبگیر باران در سطح 420 هکتار است.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اظهارکرد: تکمیل پروژه های نیمه تمام و بهره برداری درنیمه نخست امسال در دستور کار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قرار گرفت و بر این مبنا عملیات این پروژه ها در سطح استان به پایان رسید.
حسین پور هدف از اجرای این پروژه ها را پیشگیری و مهار سیل، بهره برداری از سیلاب در جهت تغذیه آبخوان های زیرزمینی و مقابله با پیامدهای خشکسالی، احیای پوشش گیاهی، ایمن سازی باغات و اراضی کشاورزی در برابر خطر سیل و فرسایش گالی (خندقی)، حفاظت خاک و کنترل فرسایش و رسوب در حوزه سدهای مخزنی استان اعلام کرد.
وی اضافه کرد: 46 پروژه مصوبه آبخیزداری با اعتبار بیش از 172 میلیارد ریال از محل منابع ملی و استانی، 15 پروژه آبخیزداری در دست اجرا با مشارکت خیران به ارزش 28 میلیارد ریال و همچنین تعداد پنج طرح مطالعه حوزه های آبخیز در سطح استان در سالجاری در برنامه آبخیزداری قرار دارد.
این مسئول یادآورشد: طرح های آبخیزداری براساس اعلام سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در زمره ی اولویت های مصوب ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی تصویب و ابلاغ شده است.
7195/6048
خبرنگار:رقیه غلامی زاده**انتشار دهنده:خلیل تنیده

ثبت نظر

ارسال