به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدرضا مظلومی در یک نشست خبری در شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی اظهار داشت: 70 شرکت برای برندینگ جایگاههای سوخت مراجعه کردند، 26 شرکت پرونده فرستادند و مجوز فعالیت 17 شرکت صادر شد.
وی افزود: جایگاههای زنجیرهای از حوزه سوخترسانی به خودروها در فاز اول شروع میکنند، در فاز دوم، انبارهای فرعی به آنها واگذار میشود و امیدواریم در فاز نهایی بتوانند در تولید، واردات و عرضه فرآورده عمل کنند.
وی با اشاره به مشوقهای شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی برای برندینگ گفت: این طرح در عمل به صورت پایلوت در اصفهان شروع شده است و امیدواریم حداکثر تا پایان آذر بتوانیم فعالیت رسمی شرکتهای صاحب برند را داشته باشیم، چنان که لگوی چند شرکت در اصفهان، شیراز، بندر عباس و مازندران نصب شده است.
وی با تأکید بر اینکه قیمت بنزین در این مرحله هیچ افزایشی نخواهد داشت، گفت: حتی در اصفهان شرکت ارائهدهنده خدمات به برندینگ درخواست کرده است که از ساعت 12 شب تا 6 صبح برای مشتریان به میزان 200 ریال در هر لیتر تخفیف قائل شود.
مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده نفتی با تأکید بر اینکه صادرات خارج از بورس نداریم، گفت: اگر قیمتها در تابلوی بورس مناسب نباشد، آنها را تعدیل میکنیم.
وی اظهار داشت: 660 متقاضی تأسیس جایگاه قبل از طرح برندینگ داشتیم که هماهنگ کردیم و به آنها اطلاع دادیم که یا تا پایان 95 جایگاه خود را احداث کنند که مجوز به نام آنها صادر میشود و اگر این کار را نکردند، تحت پوشش شرکتهای برند میروند.
وی تأکید کرد: وقتی برندها میتوانند صلاحیت کامل داشته باشند که وارد زنجیره کامل تولید و عرضه سوخت شوند.
مظلومی با بیان اینکه قرار است شرکت پخش هیچ ارتباط کاری با جایگاههای سوخت نداشته باشد، گفت: شرکتها فرآورده میخرند و مسئولیت فروش نیز برعهده آ»ها خواهد بود و قیمت خرید آنها مشابه قیمت خرید جایگاهها از شرکت پخش فرآورده نفتی خواهد بود.
وی در پاسخ به پرسش فارس تأکید کرد: پالایشگاه های بزرگ در صف انتظار ورود به عرصه برندینگ و عرضه سوختشان در جایگاههایی با برند خودشان هستند و پالایشگاههای اصفهان و تبریز به زودی در لیست شرکتهای برندینگ قرار میگیرند.
مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی در ادامه با بیان اینکه 25 درصد سهم بانکرینگ خلیج فارس را هدفگذاری کرده بودیم، گفت: از ابتدای سال جاری این صنعت به دلیل ملاحظاتی به امور بینالملل شرکت ملی نفت تحویل شد و رشد لازم را نداشت.
وی افزود: در دو ماهه اول امسال برنامه ما این بود که 365 هزار تن سوخت بانکرینگ توزیع کنیم که این رقم به 812 هزار تن یعنی افزایشی بیش از صددرصد رسیده بود و بعد ما مجبور شدیم این کار را تحویل دهیم، که امیدواریم یا دوستان جهتگیری لازم را برای اصلاح این صنعت ایجاد کند، یا آن را به متولی اصلی آن یعنی شرکت ملی پخش برگرداند.
وی تصریح کرد: هیچ محدودیتی برای عرضه سوخت توسط شرکتهای خارجی که حاضر به کار در حیطه قوانین ایران باشند قائل نیستیم.
وی اظهار داشت:برندها در سه طبقه جای میگیرند و اگر نمره کافی کسب نکنند، از سیستم برندینگ حذف خواهند شد.
انتهای پیام/