مهمترین رویدادهای خبری ایرنا از شامگاه پنجشنبه تا صبح جمعه

تهران – ایرنا – آغاز اجرای پروژه خارج سازی 39 فروند مغروقه در اروندرود،توافق برای تولید کامیون و اتوبوس آلمانی در ایران،تشکر وزیر اطلاعات از مجلس و ابراز تعجب از سخنان سخنگوی کمیسیون امنیت ملی،وزیر کشور: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید گفتمان سازی شود،ایران و جمهوری چک بر گسترش همکاری ها در حوزه انرژی تاکید کردند،مشارکت 46 درصدی ایرانیان در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن،مسکو: سوریه در کانون رایزنی ظریف، لاوروف و ولیدالمعلم قرار دارد،سی و شش فعال رسانه ای چین از جاذبه های گردشگری استان اردبیل دیدن کردند، تفاهم نامه احداث راه آهن بندر امام - شادگان - خرمشهر امضا شد،تاکید الجزایر بر توسعه همکاری های پزشکی با ایران،مهمترین اخبار ایرنا در 12 ساعت گذشته بوده است.
  • جمعه 7 آبان 1395 ساعت 8:3
اخبار داخلی
********
***بندرعباس – ایرنا - رئیس دانشگاه دارالحکمه لبنان گفت : کلام امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه حاوی قیام علیه، ظلم ، بی‌عدالتی و دعوت به اصلاح امور جامعه است.

***آبادان- ایرنا - آیین آغاز پروژه خارج‌ سازی 39 فروند مغروقه در آب راه بین‌المللی اروند شامگاه پنجشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی در بندر خرمشهر آغاز شد.

***تهران- ایرنا- شرکت آلمانی تولید کامیون و اتوبوس «مان» که پیش از تحریم ها مونتاژ اتوبوس های بین شهری خود را در ایران آغاز کرده بود، در دوره پسابرجام تولید اتوبوس های بین شهری و همچنین کامیون را در ایران از سر می گیرد.

***تهران- ایرنا- وزیراطلاعات از همراهی قاطبه مجلس هنگام پاسخگویی به سوال سه نماینده تشکر کرد،ولی گفت:جای تعجب است، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مصاحبه ای عنوان کرده نمایندگان با درخواست وزیر برای غیر علنی شدن جلسه مخالفت کردند.

***خرم آباد - لرستان - وزیر کشور با اشاره به نامگذاری امسال رهبرمعظم انقلاب اسلامی مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، گفت : برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور باید گفتمان سازی شود.

***آبادان - ایرنا - معاون فنآوری مرکز آمار ایران گفت: 46 درصد از هموطنان در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن سال 95 شرکت کرده اند که این رقم آماری بی نظیر است.

***مشهد – ایرنا- سرپرست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : فرقه خوارج که در تاریخ صدر اسلام بروز یافت، امروز با جریان های افراطی در جهان اسلام باز تولید شده است.

***آبادان - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای لایروبی اروندرود به موافقت مقامات امنیتی ایران و عراق نیاز است، گفت :عملیات لایروبی این رود استراتژیک پس از اتمام خارج سازی مغروقه ها اجرا می شود.

***مشهد- ایرنا- رئیس مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی گفت: جوانان و دانشگاهیان در 56 کشور اسلامی وظیفه دارند تا با بررسی اوضاع و احوال جهان و رصد تحرکات کشورهای استکباری، با قدرت از آرمان‌های اسلامی دفاع کنند.

***اردبیل - ایرنا- 36 خبرنگار، فیلمبردار و فعال رسانه ای چین روز پنجشنبه در ادامه بازدید از کشورهای مسیر جاده ابریشم وارد ایران شده و در استان اردبیل از جاذبه های گردشگری و تاریخی این استان بازدید کردند.

***آبادان - ایرنا - تفاهم نامه اجرای خط آهن ' بندر امام خمینی (ره) – شادگان به خرمشهر و شلمچه' شامگاه پنجشنبه بین سازمان منطقه آزاد اروند و وزارت راه و شهرسازی امضا شد.

***
اخبار خارجی
********
***تهران- ایرنا- اولین نشست کارگروه انرژی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری چک به ریاست هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیروی کشورمان و کواچوفسکا معاون وزارت صنعت و انرژی و تجارت چک در پراگ برگزار شد و شرکت کنندگان بر گسترش همکاری ها در زمینه انرژی تاکید کردند.

***مسکو - ایرنا - اوضاع سوریه و ضرورت ادامه مبارزه با تروریسم در کانون مذاکرات وزیران امور خارجه این کشور، ایران و سوریه قرار دارد که فردا (جمعه) در مسکو برگزار خواهد شد.

***بلگراد- ایرنا- استاد دانشگاه صربستان این دور از نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد را که ایران در آن میهمان ویژه است فرصتی برای آشنایی بیشتر مردم این کشور دانست و گفت: زبان فارسی، فیلم و شاعرین ایرانی در صربستان علاقمندان زیادی دارد.

***باکو-ایرنا- به مناسبت ایام محرم همایش نقش زن در اسلام عصر پنجشنبه در محل سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باکو برگزار شد.

***الجزیره – ایرنا – محمد العربی ولد خلیفه رئیس مجلس ملی – مردمی الجزایر دستاوردهای ایران در زمینه بهداشتی درمانی را تحسین و بر همکاری با تهران در این زمینه تاکید کرد.

***
شبک **1455** 1064 تنظیم کننده:‌سید جمال حسینی ** انتشار دهنده :‌فرشاد محسن زاده

ثبت نظر

ارسال