دولت ونزوئلا شرکت کنندگان در اعتصاب را تهدید کرد

به دنبال تهدید دولت ونزوئلا به تعطیل کردن سازمان‌ها و مغازه‌هایی که پرسنل آن‌ها در اعتصاب درخواست شده از سوی اپوزیسیون شرکت داشتند، خیابان‌های ونزوئلا در جریان این اعتصاب از حالت معمول ساکت‌تر و آرام‌تر بود.
  • شنبه 8 آبان 1395 ساعت 9:0


به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از آنکه مقامات ونزوئلا تلاش ائتلاف اپوزیسیون ونزودلا موسوم به "اتحاد دموکراتیک" را برای برگزاری رفراندومی درخصوص برکناری نیکولاس مادورو، رئیس جمهور این کشور مسدود کرد، ائتلاف اپوزیسیون به عنوان بخشی از اعتراضات روبه رشد خواستار یک اعتصاب 12 ساعته شد.


دولت متعهد شده تا سهام هرگونه کمپانی را که در این اعتصاب شرکت کرده، خریداری کند و بازرسانی را برای مطمئن شدن از باز و فعال بودن آن‌ها اعزام کرده است. دولت همچنین ماموران امنیتی را در مقابل کمپانی "پولار" بزرگترین و مهمترین کمپانی خصوصی ونزوئلا که به صورت عادی مشغول فعالیت بود، قرار داد.


آدلفو دیاز 38 ساله، کارمند شرکت بیمه گفت: اعتصاب تاکتیک فشاری خوبی است اما اگر کار نکنم، نمی‌توانم امرار معاش کنم.


رهبران تجاری که اگر این اعتصاب را حمایت و ترغیب کنند با بازداشت مواجه می‌شوند، گفتند: تصمیم برعهده تک تک کارگران است.


دیائوسدادو کابلو، یکی از مقامات ارشد حزب حاکم سوسیالیست ضمن یادآوری کودتای کوتاه مدت علیه هوگو چاوز، رئیس جمهور سابق ونزوئلا گفت: اگر رهبران فدراسیون اتاق‌های بازرگانی بر کودتایی همانند کودتای سال 2002 تاکید کنند، مالکان کمپانی‌های بزرگ را تحت پیگرد قرار خواهیم داد.


در مرکز کاراکاس ترافیک از حالت عادی سبک‌تر بود و برخی مدارس عملا خالی بودند چرا که والدین فرزندانشان را در خانه نگه داشتند. اما مغازه‌هایی چون نانوایی و داروخانه باز بودند و مشتریان برای خرید نان و آرد صف کشیده بودند.


انتهای پیام


ثبت نظر

ارسال