مانور انفجار خطوط لوله نفت در رفسنجان برگزار شد

کرمان - ایرنا - مانور پارگی و انفجار خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه جنوب شرق با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران در رفسنجان برگزار شد.
  • شنبه 8 آبان 1395 ساعت 17:40
به گزارش ایرنا رئیس شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه جنوب شرق ( واقع در رفسنجان) روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز با اعلام پارگی خطوط لوله در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه جنوب شرق واقع در رفسنجان، همه نیروها و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان با تجهیزات لازم به سرعت خود را به محل رساندند.
پرویز شیاسی افزود: این مانور در قالب پارگی خطوط لوله محتوی فرآورده بنزین که بر اثر اقدام خرابکارانه پاره شده اند و به منظور آمادگی نیروهای ستاد مدیریت بحران و استفاده از تجهیزات برگزار شد تا به موقع این حادثه مهار و آسیبی به افراد و محیط زیست وارد نشود.
وی تصریح کرد: نیروی انتظامی، آتش نشانی، اورژانس 115، هلال احمر و ادارات گاز، آب، برق، مخابرات، راه و شهرسازی و شهرداری در این مانور حضور فعال و جدی داشتند.
وی گفت: خطوط لوله نفت ایران در سه استان کرمان، اصفهان و یزد فعالیت دارد و نگهداری این خطوط مهم است که اینگونه مانورها برای شناسایی نقاط قوت و از بین بردن نقاط ضعف مفید است.
شیاسی افزود: ماه گذشته هم اینگونه مانورها را در استان های یزد و اصفهان برگزار کردیم تا در حادثه و شرایط حاد آمادگی های لازم را داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه رفسنجان تک محصولی و اقتصادش بر پایه کشاورزی است تاکید کرد: کشاورزان این منطقه هر گونه حفاری را بدون اطلاع از شرکت نفت انجام ندهند زیرا عمق لوله های نفت در زیر زمین مشخص نیست و اگر کشاورزان بدون اطلاع اقدام به حفاری کنند امکان پارگی خطوط لوله و انفجار و بروز حوادث وجود دارد.
شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت جنوبشرق در کیلومتر 10 جاده رفسنجان - یزد واقع شده است.
این مرکز دارای یک خط 26 اینچ (بندرعباس - رفسنجان) به طول 449 کیلومتر و ظرفیت 320 هزار بشکه در روز است که 6 فرآورده بنزین موتور، بنزین سوپر، نفت سفید، نفت گاز، میعانات گازی و نفتا را با خود حمل می کند.
همچنین دارای چهار خط خروجی از جمله یک خط 14 اینچ رفسنجان - کرمان به طول 125 کیلومتر، یک خط 14 اینچ رفسنجان - تاسیسات جدید کرمان به طول 90 کیلومتر، یک خط 16 اینچ رفسنجان - اصفهان به طول 536 کیلومتر و یک خط 20 اینچ رفسنجان - اصفهان به طول 536 کیلومتر است.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7433/3028

ثبت نظر

ارسال