رئیس میراث فرهنگی را با عنایت به ظرفیت درون سازمان انتخاب کنید

تهران - ایرنا - مجمع تشکل ها و هنرمندان صنایع دستی با انتشار نامه ای، از رئیس جمهوری درخواست کردند تا در انتصاب رئیس جدید برای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، به ظرفیت های انسانی موجود در درون سازمان توجه کند.
  • شنبه 8 آبان 1395 ساعت 14:13
دبیرخانه تشکل های غیردولتی صنایع دستی درباره تغییر مدیرت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نامه ای به حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران نوشتند.
به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی مجمع هنرمندان صنایع دستی، دبیرخانه تشکل های صنایع دستی کشور در متن این نامه ضمن تقدیر و تشکر از تلاش ها و حمایت های دکتر روحانی از توسعه صنایع دستی، برای انتخاب رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی نیز پیشنهادهایی داده است.
در متن این نامه آمده است: جناب آقای دکتر حسن روحانی، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران؛ همانگونه که مستحضرید عرصه فرهنگ تعیین کننده ترین ویژگی ایران اسلامی است و همواره از آن به مثابه مزیت اصلی کشور یاد می شود.
در ادامه این یادداشت ذکر شده: حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، از مهمترین بخش های فرهنگی کشور محسوب می شود و کلید حل بسیاری از مشکلات و چالش هایی چون اشتغال و رشد اقتصادی در آن نهفته است. مقوله ای که در دنیای امروز، با عنوان صنایع خلاق کشورها بر روی آن سرمایه گذاری می کنند و برای رشد آن برنامه ریزی های فراوانی صورت می دهند.
در نامه مجمع هنرمندان صنایع دستی عنوان شده : بحمدالله تلاش های انجام شده در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دولت تدبیر و امید، موثر و کارساز بود و تلاش های محمد علی نجفی و مسعود سلطانی فر رئیس و معاونان این سازمان شایسته تقدیر و تشکر است.
این نامه سپس درخصوص انتصاب رئیس جدید سازمان ذکر شده: با عنایت به تغییرات احتمالی در مدیریت این سازمان، اشاره به برخی نکات برای استمرار برنامه ها و رشد فعالیت های آن، ضروری به نظر می رسد.
اعضای مجمع هنرمندان صنایع دستی گفته اند: ریاست این سازمان، می بایست با رعایت اعتدال - که از شعارهای اصلی دولت تدبیر و امید بود- در هر سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به مدیریت بپردازد و از داشتن رویکرد بخشی نگری خودداری نماید. چراکه تنها در این وضعیت می توان انتظار داشت ظرفیت های بزرگ نهفته در آن به فعلیت برسد.
همچنین اینکه داشتن آگاهی و شناخت کافی نسبت به ماهیت این سازمان و فعالیت های اجرایی آن، امری مهم و تعیین کننده است که ریاست جدید این سازمان می بایست واجد این خصوصیت باشد.
در این نامه آمده است: تردیدی نیست که عرصه صنایع دستی به سبب داشتن ظرفیت های اقتصادی و اشتغال زایی عظیم و نقش تعیین کننده در معرفی و احیای هویت اسلامی ایرانی این مرز و بوم و جایگاه آن در اقتصاد مقاومتی فرصت ارزنده ای است که در صورت حمایت و توجه بیشتر خواهد توانست نقش مهمی در توسعه کشور عهده دار باشد.
فعالان این حوزه ابراز امیدواری کرده اند که رئیس جمهوری، با نگاه به شاخص ها و نه اشخاص و نیز با عنایت به ظرفیت های انسانی موجود در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به انتصاب رئیس جدید این سازمان دست بزند.
حسن روحانی، رئیس جمهوری هفته گذشته در نامه ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را به عنوان نامزد پیشنهادی برای وزارتخانه ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد و با رفتن احتمالی وی، رایزنی ها و گمانه زنی ها برای جایگزینی وی آغاز شده است.
فراهنگ**3079**1027**دریافت کننده: علی اسدی**انتشار دهنده:محمدجواد دهقانی

ثبت نظر

ارسال