خودداری بانک ها از سختگیری های اضافی در دادن تسهیلات به واحدهای تولیدی

فرماندار ویژه جهرم گفت: بانک ها از سختگیری های اضافی در دادن تسهیلات به واحد های تولیدی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی پرهیز کنند.
  • یکشنبه 9 آبان 1395 ساعت 20:27
خودداری بانک ها از سختگیری های اضافی در دادن تسهیلات به واحدهای تولیدیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علیرضا صحرائیان فرماندار ویژه جهرم در نشست فعالین اقتصادی جهرم که با حضور مدیر شعب بانک انصار استان فارس در فرمانداری ویژه جهرم برگزار گردید از اهمیت اجرایی شدن بحث اقتصاد مقاومتی در شهرستانها گفت و بیان داشت: ما در شهرستان جهرم از روز اول به دنبال کار عملی در این حوزه بوده ایم و بارها به مسولین شهرستان گفته شده است اولویت کار خود را راه اندازی واحدهای نیمه فعال و تعطیل قرار دهند.
وی افزود: امروز باید بخش دولتی، خصوصی و بانک ها سه ضلع تحرک اقتصادی در کشور باشند که اگر هر کدام از این سه ضلع کم رنگ عمل کند کار اقتصاد جلو نمیرود و این مهم به حقیقت نخواهد رسید مگر زمانی که دغدغه اول مدیران هر سه بخش بشود رسیدن به هدف اقتصاد مقاومتی با همان تفسیری که رهبری بارها گفته است.
معاون استاندار فارس گفت: وجود گمرک در جهرم یک مزیت بزرگ است که نقطه قوت بازرگانان و سرمایه گذاران در شهرستان محسوب می شود و باید با دقت نظر و حمایت های ویژه محصولات جنوب استان را از این گمرک صادر کنیم.
وی در پایان خواستار دوری بانکها از سختگیری های اضافی در دادن تسهیلات به واحدهای تولیدی شد و بیان داشت: باید بگذاریم واحد تولیدی ما چرخ کارگاهی را بچرخاند و بعد از او طلب وسیقه های زیاد کنیم.
غیاث وند سرپرست بانک انصار در فارس در این جلسه با اشاره به اینکه بر اساس تحقیقات صورت گرفته بیشترین آسیب از سوی ضعف مدیریت به ما وارد شده است، گفت: این درحالی است که در برابر این معضل از تحریم ها کمترین آسیب به ما رسیده است.
غیاث وند خاطرنشان کرد: با توجه به تحقیقات صورت گرفته در مجموعه های صنعتی سنتی بودن، عدم مدیر مالی مناسب، عدم تامین نقدینگی، افزایش قیمت پول، افزایش نرخ تورم و غیره از جمله مشکلات فعالان اقتصادی است.
وی با تاکید بر اتحاد بانک ها و فعالان اقتصادی با یکدیگر، تصریح کرد: هدف ما جمع آوری منابع و هدایت آن به سمت فعالیت اقتصادی است.
سرپرست بانک انصار در فارس افزود: کارگروه بانک انصار و فعالان اقتصادی در جهرم تشکیل شود که فعالیت این کارگروه با توجه به مصوبات آن باشد.
غیاث وند ادامه داد: بانک انصار در راستای درآمدزایی واحدهای اقتصادی مشاوره اقتصادی می دهد.
وی با تاکید بر ترویج کسب و کار خانگی، اظهار داشت: با رونق این مهم می توان شاهد پایین آمدن قیمت ها بود.
انتهای پیام/ر



ثبت نظر

ارسال