گروه تورهای آسمان؛ قطار گردشگری گرگان- اینچه برون را چارتر کرد

گرگان -ایرنا- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت که گروه تورهای آسمان که شامل 6 شرکت خدمات مسافرتی است، در قراردادی با راه آهن ،قطار گردشگری گرگان –اینچه برون را چارتر کرد.
  • پنجشنبه 13 آبان 1395 ساعت 9:44
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از میراث فرهنگی گلستان رحمان فرمانی اظهارداشت: با عنایت به نقش راه آهن و قطار گردشگری در توسعه اقتصادی استان و منطقه اینچه برون قراردادی میان راه آهن و گروه تورهای آسمان در خصوص چارتر نمودن این قطار گردشگری منعقد شده است.
وی اضافه کرد: قطار گردشگری (ریل باس) گرگان –اینچه برون که با هدف توسعه گردشگری منطقه راه اندازی شده است، دارای 4 واگن با مجموع ظرفیت 336 نفر بوده که به صورت روزانه در مسیر گرگان به اینچه برون (ساعت رفت 8:50 از گرگان و برگشت از اینچه برون 14:40 ) به انتقال مسافران و گردشگران می پردازد.
فرمانی افزود که علاقه مندان و مسافران جهت استفاده از قطار گردشگری و دیدن جاذبه های گردشگری مسیر و اینچه برون در مرز ایران و ترکمنستان می توانند همه روزه به صورت انفرادی و یا در قالب تورهای گردشگری اقدام نمایند.
وی شرکت های خدمات مسافرتی گروه تورهای آسمان را شامل 'شرکت خدمات مسافرتی گرگان تور، شرکت خدمات مسافرتی سپهر گشت، شرکت خدمات مسافرتی استرآباد گشت گلستان سیر، شرکت خدمات مسافرتی رضوان گلستان، شرکت خدمات مسافرتی امواج کاسپین و شرکت خدمات مسافرتی گذر طبیعت گلستان' بیان کرد.
به گفته وی؛ مسافران می توانند جهت تهیه بلیت و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 09111713357-09113713117 تماس حاصل نمایند.
به گزارش ایرنا اینچه برون در فاصله 80 کیلومتری گرگان قرار دارد و مرز زمینی و ریلی ایران در دسترسی به آسیای میانه از طریق کشور ترکمنستان است.
اینچه برون در مرز ایران و ترکمنستان و دربخش داشلی برون گنبدکاووس و در شمال این شهرستان واقع است و گاهی به آن مرز پُل هم گفته می شود و یک نقطه مهم اتصال و آمد و شد مرزی بین دو کشور است که در سال 1371 فعال شد و با استقرار گمرک و برقرار شدن ارتباط زمینی و ریلی با کشورهای آسیای میانه تا حدودی رونق تجاری به خود گرفت.
اینچه برون در شرق گلستان و در 85 کیلومتری شمال شهرستان گنبدکاووس واقع شده است که راه آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران از این محل وارد کشور ما می شود و در آن از سوی راه آهن جمهوری اسلامی ایران تاسیسات بزرگی برای تسهیل حمل و نقل ریلی ایجاد و یا در حال احداث است.
1648
**انتشار : پری سالارنیا
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا گلستان» دنبال کنید. irnagorgan@

ثبت نظر

ارسال