فعالیت 73 شرکت دانش بنیان در قم/ درخواست از مسئولان استان

قم- ایرنا- رئیس پارک علم و فناوری قم گفت: هم اکنون 73 شرکت دانش بنیان زیرمجموعه پارک علم و فناوری استان هستند که نسبت به سال گذشته 65درصد رشد داشتیم.
  • چهارشنبه 12 آبان 1395 ساعت 21:39
به گزارش ایرنا، دکتر سید محمد حسین اخوان شامگاه چهارشنبه در نشست صمیمی استاندار قم با فناوران استان در تالار معصومیه فرمانداری قم خاطرنشان کرد: از مجموعه 73 شرکت دانش بنیان، 50 مورد آن در مرکز رشد و 23 شرکت نیز در مدیریت امورموسسات قرار دارند و به گواهی وزارت علوم و فناوری، سطح قم در زمینه دانش بنیانی از سه به سطح دو ارتقاء پیدا کرد.
وی از مسئولان استان خواست به تناسب این ارتقاء سطح باید در استان، توسعه ساختاری نیز اتفاق بیفتد تا این شرکت ها آماده تر و توانمندتر از گذشته در خدمت فناوری باشند.
اخوان یادآورشد: برگزاری این نشست ها و ایجاد گفتمان مناسب میان فناوران و مسئولان استان می تواند در رشد و ارتقای شرکت های دانش بنیان کمک کند و امید است این گفت وگوها با حضور استاندار تداوم داشته باشد.
وی با اشاره به خواسته دیگر خود از مدیران استان گفت: متاسفانه هر کدام از فناوران در حوزه فعالیت های خود با مشکلاتی زیادی مواجه هستند که برای رفع آنها، نیازمند همکاری و حمایت همه مدیران استان هستیم.
رئیس پارک علم و فناوری استان قم گفت: شاخص هایی که در پارک های علمی و فناوری تعیین شده، بیشتر ناظر به شرکت های نوپا و جدیدی است که در سال 93 نسبت به سال 93 رشد داشتند و در این نشست نیز مورد تجلیل قرار می گیرند.
وی ادامه داد: پارک علم وفناوری استان قم بدون وجود این فناوران و شرکت های دانش بنیان، مفهومی ندارد، امید است با حمایت مسئولان این شرکت ها بتوانند خدمات بهتر و موثری به استان قم، جامعه اسلامی و حتی فراتر از آن به جهان اسلام و کشورهای دیگر ارائه دهند.
نشست صمیمی استاندار قم با فناوران و مسئولان شرکت های دانش بنیان در تالار معصومیه فرمانداری قم برگزار شد. در این مراسم از برخی فناوران و شرکت های فعال نیز تجلیل شد.
در استان قم 73 شرکت فعال زیرمجموعه پارک علم و فناوری استان قم هستند.
7401/ 6133/خبرنگار: بهمن اطمینان **انتشار دهنده: جعفر مسلمی

ثبت نظر

ارسال