توسعه و تکمیل راه های تربت حیدریه و زاوه با هزار و 600 میلیارد ریال

تربت حیدریه- ایرنا - معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: برای توسعه و تعریض محور ارتباطی تربت حیدریه - مشهد و تربت حیدریه - زاوه، هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
  • چهارشنبه 12 آبان 1395 ساعت 21:39
به گزارش ایرنا امیر امینی عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری تربت حیدریه که با هدف بررسی مشکلات راه های این منطقه برگزار شد، با اشاره به بازدید خود از راههای منطقه کدکن، بزرگراه باغچه - تربت حیدریه و مسیر تربت حیدریه - زاوه افزود: تا سال 96 بتدریج اقدامات لازم برای توسعه محورهای این منطقه آغاز خواهد شد.
وی با بیان اینکه تعریض محور تربت حیدریه - زاوه - چخماق تا پایان سال آینده عملیاتی خواهد شد، گفت: طرح چهار بانده کردن محور تربت حیدریه - باخرز نیز در دستور کار مطالعاتی قرار خواهد گرفت.
شهرستان تربت حیدریه دو هزار و 100 کیلومتر راه ارتباطی دارد که 744 کیلومتر آن راه اصلی و هزار و 356 کیلومتر راه روستایی است.
اداره راه و شهرسازی تربت حیدریه چهار بخش مرکزی، کدکن، جلگه رخ و بایگ، چهار شهر، هشت دهستان و حدود 150 روستا را زیر پوشش دارد.
تمام راه های روستایی این شهرستان آسفالت شده و تنها مسیر سه روستای بالای 50 خانوار شامل اسلام آباد خلج، حصار جلال و ترقی به میزان 14 کیلومتر یعنی معادل سه درصد کل راه های روستایی این شهرستان، فاقد آسفالت است.
از مجموع هزار و 453 کیلومتر راه مواصلاتی این منطقه نیمی راه روستایی است و قرار است ابتدای سال 96 جشن برخورداری همه راه های روستایی این منطقه از آسفالت برگزار شود.
طول راه های شهری زاوه 100 کیلومتر و طول راه های روستایی 240 کیلومتر و طول راه های روستایی فاقد آسفالت نیز افزون بر 62 کیلومتر است.
طول مسیر جاده تربت حیدریه - زاوه 28 کیلومتر و عرض آن 11 متر است و اکنون روزانه 6 تا هشت هزار خودرو در این مسیر تردد می کنند در حالی که جاده ظرفیت عبور تنها سه هزار خودرو را دارد.
هزینه ساخت باند دوم مسیر یاد شده 500 میلیارد ریال برآورد شده است.
مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری مشهد واقع است.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
6121/5132

ثبت نظر

ارسال