بارش خوب باران شرایط را برای کشت کلزا درشرق گلستان فراهم کرد

گنبدکاووس - ایرنا - بارش های خوب 24 ساعت گذشته در منطقه شرق استان گلستان، شرایط را برای کشت برخی محصولات پاییزه ازجمله دانه روغنی کلزا و چغندر قند در این منطقه فراهم کرد.
  • پنجشنبه 13 آبان 1395 ساعت 12:21
به گزارش خبرنگار ایرنا، بارش متناوب باران که از ظهر روز گذشته در شرق استان گلستان آغاز شده بود و هم اکنون کم و بیش نیز ادامه دارد، اگر چه در برخی شهرها آبگرفتگی معابر را به ارمغان آورد اما موجبات خوشحالی کشاورزان این منطقه را برای کشت محصولات پاییزه از جمله دانه روغنی کلزا و چغندر قند فراهم کرد.
رئیس اداره هواشناسی شهرستان گنبدکاووس نیز با بسیار خوب دانستن میزان بارش ها در 24 ساعت گذشته درمنطقه شرق استان گلستان، گفت: بیشترین بارش دراین مدت به مینودشت با حدود 71 میلی متر و کمترین آن به بخش داشلی برون گنبد با 10،5 میلی متر اختصاص دارد.
منصور فرشاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرهای کلاله و رامیان با 51 میلی متر، گالیکش با 50 میلی متر، گنبدکاووس با 47،4 میلی متر، خان ببین با 45 میلی متر، آزادشهر 40 میلی متر، مراوه تپه 22 میلی متر و شهر مرزی اینچه برون گنبدکاووس 21،4 میلی متر به ترتیب دارای بیشترین بارش بودند.
مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بسیار خوب ارزیابی کردن بارش های 24 ساعت گذشته در این شهرستان، از کشاورزان خواست نسبت به کشت دانه روغنی کلزا و چغندر قندر در نخستین فرصت اقدام نمایند.
غلامعلی نورا گفت: علاوه بر مناسب بودن شرایط برای کشت دو محصول اشاره شده، سایر کشاورزان نیز باید نسبت به آماده سازی بستر بذر و مصرف کودهای پایه برای کشت گندم و جو اقدام نمایند.
وی افزود: تاکنون کشاورزان گنبدی درسطح افزون بر هفت هزار هکتار قرارداد کشت دانه روغنی کلزا منعقد کردند که پیش بینی می شود این رقم به 14 هزار هکتار افزایش یابد.
هفت شهرستان واقع در شرق گلستان شامل گنبدکاووس، آزادشهر، رامیان، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه از شهرستان های مستعد کشت محصولات پاییزه در این استان به شمار می روند.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده : تاج محمد شیری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا گلستان» دنبال کنید. irnagorgan@

ثبت نظر

ارسال