تقاطع غیرهمسطح انقلاب ملایر با 70 درصد پیشرفت در دست اجرا است

ملایر- ایرنا - سخنگوی شورای اسلامی شهر ملایر گفت: احداث تقاطع غیر همسطح میدان انقلاب ملایر به عنوان ویترین دور چهارم شورای اسلامی و شهرداری این شهر با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.
  • پنجشنبه 13 آبان 1395 ساعت 11:31
به گزارش ایرنا اکبر هاشمی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بزودی یک لاین از این طرح بهره برداری می شود از اختصاص نیافتن اعتبار مالی به این طرح با وجود قول های مساعد مسئولان انتقاد کرد .
وی افزود: تاکنون بیش از 70 میلیارد ریال به صورت نقدی و تهاتری توسط شهرداری ملایر برای اجرای این تقاطع هزینه شده است و از زمان آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح میدان انقلاب 120 میلیارد ریال برای این طرح پیش بینی شد.
هاشمی از طولانی شدن این طرح در نقطه پر ترافیک شهر از شهروندان عذرخواهی کرد و گفت: طبق برنامه زمان بندی شده قرار بود این طرح یک ساله تحویل شود، اما به دلیل عدم کمک های مالی مسئولان اجرای عملیات اجرایی آن طولانی شده است.
وی افزود: به درازا کشیدن تقاطع غیرهمسطح میدان انقلاب نارضایتی هایی را برای شهروندان به وجود آورده که شهردار ملایر قول مساعد داده با سرعت بیشتری طرح را پیش ببرد.
وی با بیان اینکه با وجود مشکلات مالی شهرداری هیچ وقفه ای در اجرای طرح تقاطع رخ نداده بیان کرد: تا یک ماه آینده یک لاین این طرح بهره برداری می شود و تا پایان این دور شورا و شهرداری کل طرح تکمیل و راه اندازی خواهد شد.
عضو شورای اسلامی شهر ملایر افزود: با وجود تنگناهای مالی شهرداری ملایر، تاکنون حقوق و مزایای کارکنان شهرداری که ماهانه بالغ بر 20 میلیارد ریال است، حتی برای یک ماه هم به تاخیر نیفتاده است.
هاشمی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری دومین همایش فرصت های سرمایه گذاری ملایر در تهران اظهار کرد: چندین تفاهم نامه همکاری بین سرمایه گذاران منعقد شد و در حال حاضر مسیر راه سرمایه گذاری در این شهرستان مشخص شده است.
وی ادامه داد: افتخار ما این است که تمامی فعالیت ها ، اهداف و طرح هایی که از دوره های قبل شورای اسلامی شهر و شهرداری ملایر آغاز شده، در این دوره هیچکدام از آنها تعطیل نشده و همه طرح ها در حال اجرا است.
هاشمی با اشاره به نصب تابلوهای تبلیغاتی با نماد جدید در سطح شهر بزودی بیان کرد: برای تکمیل هتل نیمه کاره پارک سیفیه ملایر نیز رایزنی هایی برای مشارکت با بخش خصوصی انجام شده تا این طرح مهم از بلاتکلیفی خارج شود.
وی یادآور شد: در راستای اجرای کارهای فرهنگی و ورزشی نیز در دو سال گذشته مبلغ پنج میلیارد ریال توسط شهرداری ملایر به تیم های ورزشی این شهرستان کمک شده است.
هاشمی گفت: همزمان با فرا رسیدن اربعین یک موکب پذیرایی از زائران امام حسین(ع) در بهشت هاجر ملایر برپا می شود و محل اسکان شبانه زائران نیز در مسجد امام جعفر صادق(ع) در نظر گرفته شده است.
دیگر عضو شورای اسلامی شهر ملایر نیز بیان کرد: با ابتکار جدید شورای شهر ملایر مقرر شد خارج از مسائل کاری شورا، هر هفته جلسه ای با شهردار ملایر به منظور بررسی و رسیدگی به مشکلات شهر و شهروندان برگزار شود.
رضا نوروزی افزود: در همین رابطه شهردار موظف است در مدت یک هفته پاسخ سوال ها را مطرح و مشکلات عنوان شده را بررسی و مرتفع کند.
وی ادامه داد: اگرچه شهرداری ها به دلیل خودگردان بودن، نداشتن هیچگونه بودجه دولتی و رکود در روند ساخت و ساز، با مشکلات مالی روبرو شده اند اما شهرداری ملایر در این زمینه مشکلی ندارد.
نوروزی گفت: در حال حاضر در 30 نقطه شهر ملایر فعالیت های عمرانی در حال اجرا است و توزیع خدمات شهری به صورت عادلانه در همه نقاط شهر انجام شده است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه در خیابان خیام ملایر برای مدت یک سال طرح یک طرفه شدن در آن اجرا شده است، اما نارضایتی هایی را برای شهروندان به وجود آورده است.
به گزارش ایرنا نوروزی افزود: در همین راستا اعضای شورای شهر مصوبه دو طرفه شدن این خیابان را ارائه کردند، در حالیکه شورای ترافیک شهرستان با دو طرفه شدن آن موافق نیست و عملیات اجرایی آن هنوز انجام نشده است.
عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح میدان انقلاب ملایر اردیبهشت سال 94 در یکی از پر حادثه خیز ترین و پر ترافیک ترین نقطه شهر ملایر آغاز شد که به دلیل کمبود منابع مالی از برنامه زمان بندی طرح عقب است.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
/20877528
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا

ثبت نظر

ارسال