آمریکا تحریم‌هایی را علیه یک شرکت یمنی اعمال کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا، تحریم‌هایی را علیه یک شرکت یمنی به اتهام کمک به گروه تروریستی القاعده در شبه جزیره عربستان اعمال کرد.
  • چهارشنبه 12 آبان 1395 ساعت 8:37
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، آمریکا سه شنبه تحریم‌های مالی را بر ضد یک شرکت یمنی و مالکان آن به اتهام تحویل دارایی‌هایی به شاخه گروه القاعده در شبه جزیره عربستان اعمال کرد.  

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه ای با اعلام این خبر افزود :«سازمان القاعده در جزیره العرب از شرکتی به نام «صرافی العمقی و برادران» برای دریافت پول در سراسر یمن استفاده کرده است.»   
در این گزارش آمده است: این شرکت اخیرا به پرداخت 10 درصد از همه مبادلات مالی خود به عنوان کمیسیون به سازمان القاعده متعهد شده است. آمریکا تحریم‌هایی را بر ضد سعید صالح عبدربه عمقی و محمد صالح عبدربه عمقی، مالکان این شرکت که گمان می رود از اعضای القاعده باشند، اعمال کرده است.  
 
وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: سعید عمقی دارایی‌هایی را برای حمایت از روند جذب نیرو و آموزش یمنیها به منظور پیوستن به شورشیان در عراق جمع آوری کرده و محمد عمقی نیز برای سازمان القاعده سلاح فراهم کرده است.  

آدام زوبین، از مسئولان برجسته وزارت خزانه‌داری آمریکا، گفت این تحریم‌ها بخشی از تلاشهای این وزارتخانه برای قطع منابع مالی القاعده و تضعیف توانمندی آن برای اجرای حملات خشونتبار است.   
وزارت امور خارجه آمریکا، سازمان القاعده در جزیره العرب را در سال 2010 در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی قرار داد.  

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد از طریق این اقدامات اخیر ، داراییهای این شرکت یمنی را در آمریکا مسدود و مبادلات مالی با آن را متوقف کرده است.   

وزارت خزانه داری آمریکا افزود: بانک مرکزی امارات عربی متحده نیز اقداماتی برای مسدود کردن دارایی‌های این شرکت و توقف تعامل آن با نظام مالی امارات را اتخاذ کرده است.   


انتهای پیام/

ثبت نظر

ارسال