کاروان کمک‌های مردمی اردبیل به زائران اربعین عازم عراق شد

در حالی که زائران اربعین و راهیان عشق برای آغاز سفر و زیارت معشوق لحظه‌شماری می‌کنند، کمک‌های مردمی اهالی حسینی اردبیل به زائران اربعین حسینی در قالب 13 کامیون به عتبات عالیات اعزام شد.
  • چهارشنبه 12 آبان 1395 ساعت 20:56

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، این روزها که همه داغدار مظلومیت امام حسین(ع) و اهل بیت و یاران ایشان هستند همه آماده می‌شوند تا در یک همایش بزرگ جهانی شرکت کنند و با آرمان‌های دشت کربلا و سالار شهیدان پیمان تازه کنند.

عاشقان حسینی و زائران اربعین برای رسیدن به حرم سیدالشهدا(ع) و کربلا لحظه‌شماری می‌کنند و هرکس به نوعی این شور و شوق خود را به نمایش گذاشته و از دلدادگی به معشوق غروری وصف‌ناپذیر در اعماق وجودشان دارند.

اما هستند کسانی که به هر دلیلی دستشان به ضریح امام حسین(ع) نمی‌رسد اما با اهدای کمکهای خود به راهیان عشق و زائران امام حسین(ع) ارادت خود را به سیدالشهدا نشان داده تا با پذیرایی از زائران سیدالشهدا بهره‌ای از عنایات الهی برده باشند.

در حالی که زائران اربعین و راهیان عشق برای آغاز سفر و زیارت معشوق لحظه‌شماری می‌کنند، کمکهای مردمی اهالی حسینی اردبیل به زائران اربعین حسینی در قالب 13 کامیون امروز به عتبات عالیات اعزام شد تا برای پذیرایی از زائران کربلا بکارگیری شود.

خدمات‌رسانی موکب اردبیل به زائران اربعین در 2 نقطه

استاندار اردبیل در مراسم بدرقه کاروان کمک‌های مردمی اهالی حسینی اردبیل به زائران اربعین حسینی اظهار داشت: امسال دومین سالی است که کمکهای مردمی به عتبات عالیات هدایت می‌شود تا برای خدمت‌رسانی به عاشقان امام حسین(ع) که در حماسه بزرگ اربعین به ویژه با پای پیاده به این سفر معنوی اعزام می‌شوند، صرف شود.

مجید خدابخش با قدردانی از کمک‌ها و مساعدتهای مردمی برای زائران اربعین بیان کرد:‌ این کمکها و تلاش برای خدمات‌رسانی به زائران سیدالشهدا(ع) توسط مردم استان افتخاری بزرگ بوده چرا که مردم اردبیل همواره در آئین‌ها و مراسم معنوی و مذهبی پیشگام و زبانزد بوده‌اند.

وی بیان اینکه کاروان حمایت‌ها و کمک‌های مردمی به کشور عراق اعزام می‌شود، افزود: امسال در دو نقطه موکب استان اردبیل به زائران حسینی خدمات‌رسانی خواهد کرد که براساس هماهنگی‌ها، انتظار می‌رود این خدمات‌رسانی‌ها رضایت زائران را فراهم آورد.

استاندار اردبیل با قدردانی از هماهنگی‌های مناسب و مدیریت این کاروان‌ها و کمک‌های مردمی تصریح کرد: تلاش‌های متولیان امر برای جمع‌آوری این کمکها و اطلاع‌رسانی‌ها در این حوزه به مردم اردبیل باید تداوم و گسترش یابد.

خدابخش گفت: موکب‌های استان اردبیل همانند سالهای گذشته آماده هستند تا به شکل مناسبی به زائران حسینی خدمات‌رسانی کنند و مدیریت این امر باید به نحو درست و شایسته‌ای انجام شود.

برپایی موکب اربعین اردبیل در دیوانیه عراق

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل اظهار کرد: در مراسم اربعین امسال ایستگاه پذیرایی اردبیل در دیوانیه عراق برپا می‌شود که مقدمات لازم برای این امر انجام شده تا شاهد خدمات‌رسانی شایسته به زائران باشیم.

اسفندیار هوشیار از آمادگی کامل برای مشارکت در اربعین حسینی خبر داد و گفت: اجناس و حمایتهایی که تاکنون از مردم جمع‌آوری شده بود در انبارها نگه‌داری می‌شد که امروز این کمکها و اجناس مردمی عازم موکبها می‌شود تا برای پذیرایی و خدمات‌رسانی به زائران استفاده شود.

وی با اشاره به ارائه کمک‌های نقدی خیران و مردم استان برای برگزاری مراسم بیان کرد: در روز اربعین حسینی از زائران خارجی نیز استقبال خواهد شد و به ویژه مسافران آذری که از گمرک بیله‌سوار وارد استان شده‌اند از این خدمات بهره‌مند می‌شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل تصریح کرد: برای کمک و حمایت از زائران اربعین حسینی شماره حساب ویژه‌ای برای مردم معرفی شده تا کمکهای نقدی خود را به این شماره حساب واریز کنند که امیدواریم خیران و مردم استان اردبیل با کمکها و مساعدتهای خود ما را در خدمات‌رسانی شایسته به زائران یاری کنند.

 وی با اشاره به ساماندهی 13 کمیته در ستاد اظهار کرد: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده موکب استان اردبیل برای بیش از 25 هزار زائر در کشور عراق خدمات ارائه می‌کند که انتظار می‌رود امسال روند خدمات‌رسانی‌ها بهتر از سال گذشته باشد.

هوشیار از تدارک امکانات اسکان نظیر حمل و نقل و چادر برای 25 هزار زائر در کنار تغذیه آنها خبر داد و گفت: در زمینه بیمه و صدور ویزا نیز برای زائران هماهنگی‌های لازم انجام شده و نواقش و نارسایی های سالهای گذشته با تدابیر اتخذشده کاهش یافته و از بین می‌رود.

پیش‌بینی افزایش تعداد زائران اردبیل به 10 هزار نفر

مدیرکل حج و زیارت استان اردبیل با اشاره به افزایش تعداد افراد ثبت‌نام‌کننده برای مراسم اربعین اظهار کرد: تا پایان آبان‌ماه زائران فرصت دارند تا برای پیاده‌روی عظیم اربعینی حسینی ثبت‌نام کرده و از فیوضات این سفر معنوی بهره‌مند شوند.

ودود چمن‌آرا با اشاره به ثبت‌نام 4 هزار نفر برای پیاده‌روی اربعین از استان اردبیل در سال گذشته بیان کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود تا مهلت باقیمانده این تعداد افزایش یافته و به 10 هزار نفر برسد که در این زمینه تلاش و جدیت انجام می‌شود.

وی  اظهار کرد: تمامی اتوبوسها و خودروها برای خدمات‌رسانی به زائران حسینی تدارک دیده شده‌اند تا بتوانیم از این طریق کمک‌رسانی به این زائران را در داخل ایران و نیز داخل خاک عراق انجام دهیم.

مدیرکل حج و زیارت استان اردبیل تصریح کرد: انتظار می‌رود مردم از طریق سامانه اینترنتی اقدام به ثبت‌نام کنند تا از خدمات بیمه تکمیلی و امکانات سازمان هلال‌احمر در داخل و خارج از کشور برخوردار شده و نگرانی و دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند.

اهدای 230 راس گوسفند توسط عشایر به زائران اربعین

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل با اشاره به کمکهای عشایر به زائران اربعین اظهار کرد: امسال عشایر استان اردبیل 230 راس گوسفند، یک تن برنج و 200 میلیون ریال به صورت نقدی به زائران اربعین حسینی کمک کردند که در سال گذشته نیز عشایر استان 300 راس گوسفند برای این امر اهدا کرده بودند.

قادر هنرمند با قدردانی از جامعه عشایر استان اردبیل که همواره در عرصه‌های مختلف مشارکت همه‌جانبه‌ای دارند، افزود: هدایای عشایر منطقه با تلاشهای بسیج و سپاه اصلاندوز و عتبات عالیات استان جمع‌آوری شده و برای کمک به زائران اربعین حسینی ارسال شده است.

وی حضور پرشکوه مردم ایران در مراسم اربعین حسینی را نشان از دلدادگی به سید و سالار شهیدان و اهل بیت دانست و گفت: کمک‌ها و حمایتهای مردم از زائران اربعین و برای برگزاری باشکوه این مراسم اقدامی مهم برای صیانت از دین اسلام است.

قادر هنرمند با بیان اینکه عشایر غیور و انقلابی استان اردبیل در تمامی صحنه‌ها حضوری گسترده و پرشور دارند، تصریح کرد:‌ علاوه بر کمک به زائران اربعین، عشایر مسلمان استان در امر بازسازی عتبات عالیات، حمایت از مدافعان حرم و کمک به موسسات خیریه نیز حضور و مشارکتی خوب دارند.

گزارش از رقیه آذربنیاد

انتهای پیام/


ثبت نظر

ارسال