حاشیه هایی از نشست صمیمی استاندار قم با فناوران استان

قم- ایرنا- نشست صمیمی استاندار قم با فناوران استان که عصر چهارشنبه در تالار معصومیه فرمانداری قم برگزار شد،با حاشیه هایی همراه بود.
  • چهارشنبه 12 آبان 1395 ساعت 20:54
به گزارش ایرنا، این نشست قرار بود ساعت 15:30 دقیقه برگزار شود ولی با تاخیر 40 دقیقه ای در ساعت 16:10 دقیقه آغاز شد و این تاخیر با واکنش استاندار قم و برخی فناوران مواجه شد.

**سید مهدی صادقی استاندار قم در واکنش به تاخیر 40دقیقه ای مراسم گفت: به بنده گفتند ساعت 16 سخنرانی کنم، وقتی از مسئول برگزاری مراسم سوال کردم مگر شروع برنامه ساعت 16 نیست، ایشان گفتند ما به افراد گفتیم نشست ساعت 15:30 است تا زودتر بیایند. بنده هم به ایشان گفتم، اشتباه کردید که نیم ساعت افراد معطل شدند، همه باید در کارهای خود نظم داشته باشیم.

**برق تالار معصومیه فرمانداری قم نیز سه بار برای چند دقیقه قطع شد و در حالی که بخشی از سخنان یکی از فناوران استان قم بدون بلندگو و در تاریکی انجام شد. کلیپ مربوط به فعالیت پارک های علم و فناوری استان که در حال پخش بود نیز به دلیل قطعی برق، ناتمام ماند.

**مهندس حسین رنجبر رئیس شرکت گواراب سازان دشت سبز به نمایندگی از فناوران در این مراسم سخنرانی کرد و خطاب به استاندار و مسئولان گفت: ما در شرکت خود علاوه بر ایجاد اشتغال و تامین کالاهای استاندارد برای کشور، سالانه قادر خواهیم بود 350 میلیون دلار ایجاد ثروت کنیم و زمینه های صادراتی بسیار خوبی را ایجاد نماییم و از شما حمایت می خواهیم.
وی ادامه داد: متاسفانه آزمایشگاهی برای استاندارد سازی محصولات ما وجود ندارد و مدیران کیفیت ما جایی برای آموزش در اختیار ندارند، اگر دولت هزینه ای را در اختیار ما قرار دهد استارت تاسیس اولین آزمایشگاه را خواهیم زد و اگر این فرآیند طولانی تر شود به قاچاق کالا کمک کردیم.
وی گفت: برای تجاری سازی کالاهای خود نیازمند تبلیغات هستیم ولی صدا و سیما با این همه شبکه و کانال تلویزیونی، هزینه های زیادی را طلب می کند، در کنار این مساله، وام بانکی برای شرکت ها دانش بنیان کمرشکن است.
رنجبر با بیان اینکه معافیت مالیات برای شرکت های دانش بنیان وجود دارد، افزود: این قابل تقدیر است ولی شرکت ما برای اینکه از معافیت مالیاتی برخودار شود تاکنون 600میلیون ریال هزینه کرده است، از سوی دیگر 9 درصد هم ارزش افزوده باید بپردازیم.

**دکتر شهرام نصرتی رئیس شرکت پدیده فناوران هوشمند کهربا نیز در این مراسم با کنایه گفت: حرف هایی برای گفتن داشتم ولی به دلیل تاخیر جلسه و کمبود وقت، از روی کاغذ مطالب خود را قرائت می کنم.
وی در سخنان خود از عدم حضور شرکت های دانش بنیان در ستاد اقتصاد مقاومتی انتقاد کرد و گفت: بخش دولتی به تنهایی قادر نیست اقتصاد مقاومتی را در جامعه محقق کند.
وی ادامه داد: متاسفانه برخی مدیران دولتی، فناوران را درک نمی کنند و درخواست ما از استاندار این است که شرکت های دانش بنیان را وارد حلقه های تصمیم گیری کنند.
نصرتی بیان داشت: دستگاه های اجرایی باید به جای استفاده از کالاهای خارجی از محصولات شرکت های دانش بنیان داخلی استفاده کنند.
رئیس شرکت پدیده فناوران هوشمند کهربا در ادامه گفت: نمی دانم چه انگیزه های سیاسی در کار بوده که دانشگاه صنعتی قم به عنوان یک دانشگاه کارآفرین شکل و ساختار خود را پیدا نکرد و متاسفانه ساختمان این دانشگاه هم استیجاری است.
نصرتی گفت: این دانشگاه در صورت حمایت مسئولان، می توانست به الگوی جدید دانش بنیانی در جذب دانشجو و هیات علمی تبدیل شود.

**حجت اسلام سید مرتضی حسینی کمال آبادی رئیس موسسه ادیب فقه جواهری فعال در حوزه علوم انسانی نیز گفت: مرکز رشد علوم انسانی قم درکشور بی نظیر است ولی بعد از تولید محصول، برای توزیع و رساندن آن به دست مصرف کننده، مشکل داریم.
وی از استاندار قم خواست فضای مناسبی در اختیار شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد استان قرار دهد.
کمال آبادی بیان داشت: ساختمان های دولتی که در کنار پارک علم و فناوری استان در حال تبدیل شدن به مخروبه است و بهتر است این فضاها در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار گیرد.

**سید مهدی صادقی استاندار قم نیز خواهان دریافت کپی سخنان شهرام نصرتی رئیس شرکت پدیده فناوران هوشمند کهربا شد و گفت: در حد مقدور برای خدمت به فناوران آماده هستیم ولی تصور دوستان این نباشد که هر مشکلی که در استان است ما به صورت سریع بتوانیم آن را انجام دهیم.
وی ادامه داد: مشکلات فناوران را دوستان وهمکاران ما یادداشت برداری کنند و در جلسه ای دیگر باید آنها را بررسی کنیم.

**در این نشست با حضور استاندار و فرماندار قم از دکتر سید هاشم عارف رئیس سابق پارک علم و فناوری استان قم تجلیل شد.

**تجلیل از شرکت های برتر مرکز رشد علوم انسانی، فناوران برتر استان قم و شرکت های برتر در سال 1394از دیگر برامه های این نشست بود.
7401/ 6133/

ثبت نظر

ارسال