قوانین شرعی به درستی در بانکداری اسلامی رعایت شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه قوانین شرعی به درستی در بانکداری اسلامی رعایت شود گفت: بعد از انقلاب مسائل بانکی به عقود اسلامی تبدیل شده و این قوانین خارج از ایران مورد استقبال قرار گرفته است.
  • چهارشنبه 12 آبان 1395 ساعت 21:36

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی امشب در دیدار با رئیس، معاونان و کارکنان اداره امور شعب بانک قوامین خراسان جنوبی با گرامیداشت 13 آبان ماه و هفته مبارزه با استکبار جهانی اظهار داشت: همان گونه که گاهی جسم انسان سالم و مریض است روح انسان هم نیز اینگونه می‌شود و همان گونه که به بیماری‌های جسمانی خود اهمیت می‌دهد باید به بیماری‌های روحی خود نیز توجه کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: انسان‌ها متأسفانه در زمینه توجه به روح و بیماری‌ها آن هیچ‌گونه درمانی انجام نمی‌دهند در حالی که ضایعات بیماری‌های روحی خیلی بیشتر از ضایعات بیماری‌های جسمی است.

عبادی بیان کرد: آدمی گاهی واقع بین است و در این راه  نیز دچار افراط و تفریط می‌شود که از جمله بیماری‌های آن می‌توان به دو بیماری خود بزرگ‌بینی تا حد خدا پرستی و کم‌بینی تا حد شخص پرستی، خود پرستی و نژادپرستی را نام برد که دارای ضایعات است و در این راستا باید خود، جامعه و جهان پیرامون خود را معاینه کنیم.

وی افزود: انسان خود بزرگ‌بین و خود پرست، حق‌بینی درستی ندارد و بیمار است و از او بیمارتر کسانی هستند که او را می‌پرسند و در تاریخ همانند آنها زیاد است و گناه و جرم‌های که در تاریخ و حال معاصر در این زمینه اتفاق افتاده ‌به گردن بیمارهایی از جمله افراد متجاوز و متکبر است که حاضر نیستند خود را درمان کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: بدترین زمان تاریخ دوران معاصر است که بیماران و متجاوزین وجود دارند و در مقابل آن انسان‌های هستند که  ظلم را می‌پذیرند و حکم ظالم را اجرا می‌کنند و تنها راه علاج این انسان‌های متکبر، خود خواه و خود پرست این است که از آنها اطاعت نکنیم.

عبادی بیان کرد: رهبر انقلاب در اواخر سال 74 ملت مسلمان را دعوت به جهاد کبیر کردند و این جهاد به آن معناست که ملت مسلمان حریف نفس خود شوند.

وی عنوان کرد: در جهاد اصغر برای دفاع از اسلام، جان و هزینه داده‌ایم اما در جهاد کبیر جهادی است که نمی‌خواهد حتی یک فشنگ خرج کنیم و تنها راه نجات آن در قرآن است که از کفار مستکبرین و دزدان جهان اطاعت نکنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: تمام جسارت اینکه انسان‌هایی در جهان متجاوز شده‌اند به دلیل است که از آنها اطاعت می‌کنیم و آنها در برخوردها، سیاست و رفتار خود طمع می‌کنند و  این به خاطره این است که در جهان مشتری دارند.

عبادی تصریح کرد: علت بسیاری از مشکلات که امروز در بانک‌ها، مسائل اجتماعی و سیاسی با آن مواجهه هستیم و کج می‌رویم و آسیبی که در این راه از آن می‌خوریم از ناحیه خودمان است و گرنه دشمن کوچک‌تر از آن است که به ما آسیب بزند.

وی بیان کرد: روزی که جوانان ما با جسارت لانه جاسوسی دشمن را ویران کردند و سبب گریه دشمن شدند به دلیل آن بود که تمام  ملت یک حرف می‌زدند و آن عمل به حرف رهبر بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: 13 آبان ماه روز بیعت است و فاصله گرفتن از دشمنان، مسائل اجتماعی و سیاسی است و آن وقت است که پیروز می‌شویم.

عبادی بیان کرد: از شیوه کاری بانکها کم اطلاع هستیم، اما نهضتی که بعد از انقلاب اسلامی راه افتاد این بود که مسائل بانکی به عقود اسلامی تبدیل شده ‌و این قوانین خارج از ایران نیز مورد استقبال قرار گرفته است.

وی افزود: گاهی یک مؤسسه مالی یا یک جریان سیاسی یا اقتصادی دیگر می‌آیند به اسماء مقدس نام مؤسسه یا جریان خود را نامگذاری می‌کنند و این مسئولیت آور است و اگر بعد از آن به آن بد عمل شود مقدسات نیز زیر سؤال می‌رود و ادب اقتضا می‌کند که آن طور که شایسته است برخورد شود.

انتهای پیام/


ثبت نظر

ارسال