سهیمه پارک علم و فناوری قم در برنامه ششم افزایش می‌یابد‌

استاندار قم گفت: به منظور توانمندسازی واحدهای فناور سهمیه پارک علم و فناوری قم در برنامه ششم توسعه استان افزایش می‌یابد.
  • چهارشنبه 12 آبان 1395 ساعت 21:32

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم،  سیدمهدی صادقی عصر امروز در نشست فناوران برتر استان که در تالار معصومیه فرمانداری برگزار شد با اشاره به دغدغه‌های موجود بر سر راه شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار داشت: استانداری در چارچوب وظایف خود مسائل و مشکلات شرکت‌های دانش بنیان را پیگیری می‌کند که امیدواریم بتواند در تولید محصولات دانش‌بنیان و نیز رشد اقتصادی کشور مثمرثمر باشد.

وی با تاکید بر اینکه هزاره سوم با  فناوری‌های نرم و دانش بنیان گره خورده است، افزود: اکنون فعالیت‌های اقتصادی در صورتی امکان‌پذیر است که به این مباحث پرداخته و یا با آنان در ارتباط باشد بنابراین کشور باید به این گونه مسائل اهمیت ویژه‌ای دهد.

استاندار قم با اشاره به ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی  تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی مقوله همه جانبه‌ای است که باید با همکاری همه حوزه‌ها و مردم مورد توجه قرار گیرد تا به عنوان یک فرهنگ در جامعه تلقی شود.

صادقی توانمندسازی واحدهای فناور را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در نظر داریم در برنامه ششم توسعه سهمیه بودجه پارک علم و فناوری استان را افزایش دهیم تا شرکت‌های دانش بنیان توسعه یافته وبه تولید محصولات بیشتر بپردازند.

استاندار قم فضای پارک علم و فناوری استان را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: فراهم ساختن فضای مناسب نیاز به زمان دارد با این وجود استانداری بهینه‌سازی ساختار و تجهیزات این مرکز را  در دستور کار قرار می‌دهد.

وی با اشاره به نبود سند توسعه فناوری در استان افزود: سند توسعه فناوری شیوه حرکت استان به سمت اهداف  مشخص را تعیین کرده و حمایت از حامیان تولید و صنعت را نیز به صورت ویژه فراهم می‌کند.

صادقی با تاکید بر ضرورت انسجام  حرکت شرکت‌های دانش بنیان استان اظهار داشت: براساس نیاز استان باید به زمینه‌های علوم انسانی و فناوری‌های نرم توجه کنیم، دستگاه‌های دولتی نیز در این راستا باید همکاری لازم را با پارک علم و فناوری استان داشته باشد.

وی با بیان ضرورت الگوسازی در حوزه فناروی، تصریح کرد: موضوع علوم انسانی، هنر و فناوری‌های نرم باید به شیوه کاربردی مورد توجه قرار گیرد تا بتواند نیاز جامعه را تامین کند، در این راستا شرکت‌های نوپا نیز از نظر اقتصادی مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/


ثبت نظر

ارسال