راه های توسعه اقتصادی وهمکاری خراسان شمالی و قزاقستان آسان سازی می شود

بجنورد- ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: با امضای تفاهم نامه مشترک بین سفارت قزاقستان و این اتاق راه های توسعه اقتصادی و همکاری مشترک بین این کشور و استان خراسان شمالی آسان سازی می شود.
  • پنجشنبه 13 آبان 1395 ساعت 10:53
به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی این اتاق، محمد صمدی هفت بند این تفاهم نامه را به شرح زیر اعلام کرد:
بند 1: از این زمان به بعد برای توسعه همه جانبه مناسبت های سودمند، فعالیت ها و همکارهای خویش را در زمینه های اقتصادی، تجاری، بازاریابی، کشاورزی، گردشگری و سرمایه گذاری مشترک و همکاری در زمینه ایجاد بار هوایی و ترانزیت کالا، محصولات پتروشیمی، خدمات فنی و مهندسی و بورس در زمینه سرمایه گذاری های مختلف تولید و صادرات و واردات محصولات بهداشتی، معادن، مصالح ساختمانی، ساخت و ساز، صنایع دستی و گیاهان دارویی ادامه دهند.
بند 2:
برای اعزام و پذیرش هیات های طرفین اقدامات و پیگیری های لازم انجام می شود، هیات رسمی هر دو طرف در صورت دعوت رسمی بعد از تشریف فرمایی به فرودگاه (کشور مخاطب) تا زمان خروج میهمان همدیگر محسوب می شوند.
بند3:
طرفین برای تدوین و برگزاری نمایشگاه قزاقستان در ایران و نمایشگاه خراسان شمالی در قزاقستان اقدامات لازم را به عمل می آورند.
بند 4:
توافق در زمینه راه اندازی مبادله اطلاعات تجاری و اقتصادی و بازرگانی با یکدیگر.
بند 5:
توافق شد در زمینه صادرات و واردات کالاهای مختلف بوسیله بازرگانان هر دو کشور اتاق ها نقش اساسی را داشته باشند و جداگانه هم قراردادهای لازم بعد از توافق قطعی تنظیم و منعقد خواهد شد.
بند 6: برای رشد و توسعه تجارت، طرفین تمام اقدامات لازم را به عمل می آورند تا بازرگانان هر دو کشور همکاری و فعالیت های لازم را داشته باشند، بازدیدهای تجاری و اقتصادی و داد و ستد بازرگانان هر دو کشور همواره برگزار و برقرار گردد.
بند 7:
طرفین توافق کردند که برای رشد مناسبت های تجاری و اقتصادی در آینده بین دو کشور، دوست و همسایه، شورای همکاری تجار و بازرگانان و صادرکنندگان خراسان شمالی و فعالان اقتصادی قزاقستان تشکیل شود و تمامی برنامه های همکاری مورد تایید و بررسی طرفین قرار گیرد.
سفیر قزاقستان برای انجام سفری 2 روزه سه شنبه وارد استان خراسان شمالی شد و در این مدت با استاندار خراسان شمالی دیدار کرد و نشست های هم با فعالان حوزه اقتصادی و مدیران دستگاه ها اجرایی استان داشت.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی

ثبت نظر

ارسال