14 طرح ملی امسال در کشور به بهره برداری رسید

اصفهان - ایرنا - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 14 طرح ملی در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی در کشور افتتاح و به بهره برداری رسیده است.
  • پنجشنبه 13 آبان 1395 ساعت 11:58
به گزارش ایرنا، محمد رضا نعمت زاده روز پنجشنبه در آیین افتتاح کارخانه تولید ریل ملی ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه افتتاح 33 طرح عظیم ملی برای سالجاری برعهده این وزارت خانه گذاشته شده بود افزود: با افتتاح ریل ملی ذوب آهن شمارطرح های به بهره برداری رسیده به 14 طرح رسید و امیدواریم تا پایان امسال بقیه طرح های در دست اجرا نیز به بهره برداری برسد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: علاوه بر این از مجموع حدود پنج هزار طرح نیمه تمام صنعتی در کشور، بیش از دو هزار و 900 واحد در مدت هفت ماه امسال تکمیل و به بهره برداری رسیده است.
وی یادآوری کرد: درخصوص سرمایه درگردش واحدهای کوچک نیز حدود 15 هزار واحد موفق به دریافت تسهیلات شده اند که 30 درصد این واحدها مربوط به جهاد کشاورزی و مابقی واحدهای صنعتی است.
نعمت زاده افزود: بر این اساس حدود 11 هزار میلیارد تومان توسط بانک ها تامین شده است و جا دارد که شبکه بانکی مقداری انعطاف نشان دهد و واحدهای تولیدی را بیش از گذشته یاری کند.
وی همچنین با اشاره به راه اندازی طرح ریل ملی ذوب آهن گفت: قرار بود یکسال پیش این طرح به بهره برداری برسد ولی به علت کمبود نقدینگی و شرایطی که بیشتر ناشی از کاهش قیمت های فولادی و سنگ آهن در جهان بود تاکنون حاصل نشد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: خوشبختانه درراستای تکمیل زنجیره تولید فولاد که از سیاست های اقتصاد مقاومتی و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است با همکاری سرمایه گذاران سراسر کشور هر روز شاهد تکمیل و راه اندازی طرح های تولید مواد خام از جمله سنگ آهن هستیم.
وی همچنین از وزارت راه و شهرسازی و دست اندر کاران خط تولید راه آهن درخواست کرد که سفارش های خارجی خود را در حد امکان کاهش دهند هرچند که فاینانس از خارج ایجاد رغبت می کند.
نعمت زاده تصریح کرد: تلاش می شود تا طلسم خرید ریل از خارج شکسته شود و به سمت داخل باید زیرا ظرفیت به گونه ای است که تولید در این بخش بیش از نیاز داخلی خواهد بود.
وی همچنین از دست اندرکاران این بخش درخواست کرد که به سمت صادرات و بازاریابی حرکت کنند.
طرح تولید ریل ملی با ظرفیت تولید 400 هزار تن انواع ریل راه آهن و مترو در فاز اول و تیرآهن های بال پهن تا سایز 300 در فاز دوم، در ذوب آهن اصفهان به بهره برداری رسید.
احداث پروژه ریل ملی از اواخر شهریور سال ۱۳۹۳ آغاز و در شهریور امسال با اعتبار ارزی و ریالی 28.2 میلیون یورو و 573 میلیارد ریال به پایان رسید.
ت/6994 / 6022 / * خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشار : مسعود عمادی *

ثبت نظر

ارسال