رونمایی از سامانه شهراه در گیلان، گامی در جهت ارتقای سلامت اداری

رشت - ایرنا - سامانه شهراه با حضور مدیرکل دفتر عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی و مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در این استان رونمایی شد.
  • شنبه 15 آبان 1395 ساعت 15:36
به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل دفتر عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی روز شنبه در مراسم رونمایی از سامانه شهراه اداره کل راه و شهرسازی گیلان در رشت افزود: این سامانه در راستای ارتقای سلامت اداری و حقوق شهروندی راه اندازی شده است.
علی بخش رستمی به زمان طراحی این سامانه در وزارت راه و شهرسازی اشاره و بیان کرد: این سامانه در اواخر سال 92 طراحی و طی سه ماه پایانی سال 94 ، به صورت آزمایشی راه اندازی شد و از ابتدای امسال نیز به طور رسمی آغاز به کار کرد.
رستمی موضوعاتی همچون حمل و نقل، شهرسازی، املاک و زمین را از جمله خدمات ارائه شده در این سامانه عنوان و تصریح کرد: این سامانه ارتقای سلامت اداری و حقوق شهروندی را بدنبال دارد و این مهم، اثر مستقیمی بر توسعه کشور می گذارد.
وی با اشاره به ارائه 569 خدمت از سوی خانواده وزارت راه و شهرسازی در کشور اظهار کرد: بیش از 15 درصد شامل بیشترین خدماتی که مورد درخواست مردم است، در حال حاضر در سامانه شهراه ارائه می شود.
رستمی تصریح کرد: سلامت اداری فقط به دستگاه های اداری بر نمی گردد، بلکه به آحاد جامعه بر می گردد و سلامت بین ارتباط مردم با دولت و ارتباط مردم با مردم اطلاق می شود.
وی با بیان اینکه یکی از خدمات بارگذاری شده، خدمات شهروندی است، گفت: وزارت راه و شهرسازی ناظر اجرای طرح های جامع توسط شهرداری هاست.
وی افزود: برای شهرداران نیز همانند مدیران وزارت راه و شهرسازی، گذر واژه داده شده و از این طریق به عملکرد شهرداری ها نظارت می کنیم.
رستمی با بیان اینکه گیلان از استان های پیشرو در راه اندازی این سامانه است، تصریح کرد: این سامانه راه اندازی شده و استان ها می توانند از خدمات آن بهره بگیرند.
علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان نیز گفت: از 52 شهر استان 13 شهر به این سامانه متصل شده و مابقی شهرها نیز در حال اتصال است.
وی اظهار کرد: فرایند اتصال شهرداری ها به سامانه یاد شده نیز در استان فراهم شده است.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشاردهنده: امیرحسین کبیری
7296/2007

ثبت نظر

ارسال