قول پایتخت نشینان برای زاینده رود عملیاتی شود

رئییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پایتخت نشینان با سفر دوباره به اصفهان قول جاری شدن دوباره این رودخانه را دادند.
  • شنبه 15 آبان 1395 ساعت 19:36
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا امینی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سفر معاون اول رئیس جمهور و جمعی از وزرا به اصفهان اظهار کرد: در جلسه ای با حضور مدیران دولتی به موضوع زاینده رود و مشکلات ناشی از خشکی این رودخانه پرداخته شد و نتیجه جلسه توسط معاون اول رئیس جمهور به ستاد اقتصاد مقاومتی که در استانداری اصفهان برگزار شد رسید که گویای اهمیت موضوع آب زاینده رود اصفهان و اثرات زیست محیطی ناشی از آن بر اصفهان است.
وی ادامه داد: مطالبات مردم اصفهان از زبان نمایندگان مجلس و مدیران شهری و استانی به گوش مدیران پایتخت رسید و باز هم از سوی معاون اول رئیس جمهور قول حل مشکلات داده شد که امیدواریم این بار عملیاتی شود.
به گفته رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، ضرورت انتقال آب از منابع اصلی کشور به فلات مرکزی، تکمیل عملیات اجرائی تونل بهشت آباد و تونل سوم کوهرنگ، تاکید جدی بر مصوبه 9 ماده ای شورای عالی آب، نظارت جدی و متمرکز برحوزه آب زاینده رود با استقرار در محل، برخورد جدی با برداشت های غیر مجاز، توجه جدی به حق آبه کشاورزان از جمله مصوبات جلسه با هیات دولت بود.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه در بخش صنعت متاسفانه 27 در صد از کارخانجات تعطیل است گفت: 34 درصد کارخانه ها نیمه تعطیل و تنها 39 درصد فعال است.
امینی افزود: برای کمک به رونق گرفتن کارخانه ها روان سازی فرآیند پرداخت تسهیلات بانکی و حذف زوائد اداری در پرداخت ها به بخش صنعت از موارد مهمی است که باید به آن توجه ویژه شود.
وی توضیح داد: با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت از طریق بانک ها طرح هائی که 80 درصد پیشرفت داشته اند 24000 اشتغال ایجاد می کند،طرح هائی که 60 درصد پیشرفت داشته اند 50 هزار اشتغال ایجاد می کند، همچنین 200 هزار شغل در کنار این طرح ها ایجاد خواهد می شود.
امینی در بخش دیگر سخنان خود از راه اندازی فاز دوم خط یک قطار شهری سخن گفته و اضافه کرد: راه اندازی قطار شهری با حدود 300 میلیارد تومان شامل 4 ایستگاه (بهارستان ، گلستان ،شهید چمران و چهارراه تختی و حدود 2 کیلومتر از خط یک انجام شد تا خدمت رسانی به مردم با سرعت و کیفیت بهتری انجام شود.
وی تاکید کرد: با تکمیل بخش کراس اور نزدیک چهار راه تختی سر فاصله زمانی برای مسافرگیری در قطار ها از نیم ساعت به 10 دقیقه کاهش پیدا می کند و با راه اندازی ایستگاههای جدید دسترسی مردم شمال شهر به منطقه مرکزی شهر تسهیل می شود.
وی تاکید کرد: همه بخش های مدیریت شهری باید دست به دست هم دهند و با اولویت دادن به موضوعات مختلف مربوط به قطار شهری به تکمیل هرچه سریع تر خط یک مترو سرعت دهند.
امینی همچنین از تلاش های صورت گرفته برای ورزشگاه نقش جهان قدردانی کرد و افزود: لازم است موارد ایمنی در برابر حوادث طبیعی در این ورزشگاه پیش بینی شود همچنین بررسی راه های دسترسی و مواصلاتی در محدوده این ورزشگاه از ضرورت هاست.
وی بیان کرد: همچنین لازم است با آزادسازی مسیرهای تردد و تسهیل عبور و مرور هواداران و تماشاچیان علاقمند به شرکت در مسابقات زمینه حضور پر شور تر آنها در این ورزشگاه فراهم شود.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه سخنان خود به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با دانش آموزان در آستانه روز دانش آموز اشاره کرد و افزود: در این دیدار حضرت آیت الله خامنه ای با هشدار نسبت به برخی حرکت ها و تلاش های خطرناک برای تحریف حقیقت و منطق ایستادگی امام(ره) و ملت در مقابل آمریکا، در اذهان نسل جوان و همچنین القای این موضوع که تنها راه حل مشکلات کشور مذاکره و سازش با آمریکاست تأکید کردند.
امینی همچنین در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به روز ملی کیفیت تعریفی از کیفیت ارائه کرده و گفت: کیفیت‌ به‌ معنای‌ دستیابی‌ به ‌استانداردهای ‌از پیش ‌تعیین ‌شده‌ است با توجه‌ به‌ این‌ تعریف‌ ابتدا استانداردهای‌ تولید محصول‌ یا ارایه ‌خدمت‌ مشخص‌ می شود و سپس ‌فعالیت ها برای دستیابی‌ به‌ این‌ استانداردها انجام‌ می گیرد.
به گفته وی، بهبود روش های‌ انجام‌ کار سبب ‌کاهش‌ دوباره کاری ها، اتلاف‌ منابع‌ و در نهایت باعث‌ کاهش ‌هزینه‌ خواهد شد .


انتهای پیام/م

ثبت نظر

ارسال