به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داود کشاورزیان افزود: پارسال شناسایی و اولویتبندی نقاط پرتصادف به دست سازمان راهداری با همکاری تیمهای استانی متشکل از پلیسراه استان، ادارات کل راه و شهرسازی و ادارات کل راهداری و حمل و نقل جادهای آغاز شد و پس از 6ماه تلاش مداوم مطابق دستورالعمل مصوب در کمیسیون ایمنی راهها، پایان یافت.
این مسئول گفت: میان کل آمار تصادف منجر به فوت (مستند از گزارشهای پلیسراه) و آمارهای درجشده در شناسنامه نقاط دارای تصادف، نسبت گرفتیم و مشخص شد نزدیک به 30 درصد تصادف ها به فوت منجر شده و نزدیک به 30 درصد تلفات سر صحنه در راههای برونشهری مربوط به نقاط دارای تصادف است.
کشاوریان افزود: همچنین نزدیک به 20 درصد تصادف های منجر به فوت و 20 درصد تلفات سر صحنه در راههای برونشهری مربوط به یک هزار و 585 نقطه حادثه خیز و پرتصادف بوده است.
** کاهش 10 درصدی تلفات و تصادف های برون شهری با رفع نقاط پرتصادف
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای گفت: طبق برآوردهای اولیه، برای اصلاح یک هزار و 585 نقطه پرتصادف و حادثه خیز پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
به گفته وی، پس از نامه نگاری با وزیر راه و شهرسازی قرار شد مراتب درخواست اعتبار به ریاست جمهوری منعکس شود.
وی تاکید کرد به یقین با رفع کامل نقاط حادثهخیز، ایمنی صد درصد و مطلوب حاصل نمیشود و افزود: ایمنی راه یک سیستم است که فیزیک جاده، علایم ایمنی، حضور پلیس در جاده، اعمال قانون و راننده، آن را تشکیل میدهند، بنابراین نمیتوان گفت در همه حوادث، جادهها مقصرند، بلکه کاربران جادهها نیز باید از آن بدرستی استفاده کنند.
به گزارش ایرنا، اکنون طول راه های کشور بیش از 200 هزار کیلومتر و ارزش آن بیش از 2 بیلیارد ریال (200 هزار میلیارد تومان) برآورد می شود.
همچنین از 34 هزار کیلومتر راه شریانی کشور، 2401 کیلومتر آزادراه و 15 هزار و 462 کیلومتر بزرگراه است.
اقتصام**1108**1961** تنظیم کننده: ایرج منصوری** انتشاردهنده: مریم مسعود