عمل به سیاست های رهبری در اقتصاد مقاومتی منجر به رفع مشکلات می شود

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: عمل به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی منجر به رفع مشکلات موجود می شود.
  • چهارشنبه 19 آبان 1395 ساعت 13:25
به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی روز چهارشنبه در پنجمین نشست مشترک اعضای کمیته های مرکز مطالعات راهبردی دفتر نماینده ولی فقیه در استان با موضوع اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: معیشت و اقتصاد مقوله ای بسیار مهم است بخصوص وقتی که با سیاست جهانی گره بخورد و دشمن بخواهد بر روی آن تمرکز کند.
وی افزود: دشمن در صدد است به گونه ای مردم را تحت فشار قرار دهد تا صدای اعتراضشان در بیاید و در این راستا به روی اقتصاد و معیشت مردم دست گذاشته است و با تمام توان تلاش می کند.
نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: مقام معظم رهبری بارها این مساله را یادآوری کرده و فرموده اند که چرخش ابرقدرت ها بر روی اقتصاد پیچیده و می خواهند مردم را تحت فشار قرار دهند.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در زمینه های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و غیره مواضع خوبی داشته و دارند گفت: رهبری در بحث اقتصاد، ادبیات اقتصادی جدیدی را مطرح می کنند که خود اقتصاد دانان دنیا تاکنون چنین ادبیاتی نداشته اند.
آبت الله حسینی شاهرودی افزود: نگاهی که مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی دارند و دیدگاه ها و مسائلی که در این راستا مطرح کرده اند در اقتصاد علمی جهانی وجود نداشته است و دنیا در حال کار کردن بر روی این اصطلاحات است.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در این ادبیات به مسائلی اشاره می کنند که تمامی نسخه ها در آن است و اگر به این مسائل عمل کنیم بدون شک اقتصاد رشد کرده، اشتغال ایجاد شده و گردش مالی ما بالا خواهد رفت.
نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: مقام معظم رهبری بر مردمی کردن اقتصاد تاکید دارند و می فرمایند مردم را باید در بخش اقتصاد دخالت داده و آنان را وارد صحنه کنیم چرا که تجربه ثابت کرده هر جا که مردم وارد شده اند مسائل و موانع رفع شده است.
وی به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اقتصاد مقاومتی مردم بنیان است اشاره کرد و گفت: رهبری در این باره می فرمایند اقتصاد مقاومتی بر محور دولت نیست بلکه با اراده، سرمایه و حضور مردم تحقق می یابد.
آیت الله حسینی شاهرودی افزود: با توجه به تاکیدات رهبری، دولت وظیفه برنامه ریزی و ظرفیت سازی را در زمینه اقتصاد مقاومتی دارد و همه مردم توان نقش آفرینی در اقتصاد مردمی را دارند لذا باید زمینه ها و زیرساخت های لازم را برای آنان فراهم کرد.
وی ادامه داد: ما اگر بتوانیم در برخی از مسائلی که اساس کار است مردم را بسیج کرده و وارد میدان کنیم بسیاری از مشکلات و موانع رفع می شود.
مشاور عالی و رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز در این نشست گفت: بحث اقتصاد، تولید و کار چندین سال است که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و بارها توجه به این مقوله ها را یادآور شده اند.
حجت الاسلام محرمعلی فراشی با بیان اینکه امر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل یک امر حکومتی است افزود: رهبری فرمودند اگر ما توانستیم تولید داخلی را درست کنیم اقتصاد داخلی به معنای واقعی کلمه استحکام می یابد و دشمنان ما با مشاهده این وضعیت مایوس می شوند.
وی اظهار کرد: یکی از بخش های اقتصاد مقاومتی تکیه بر مردم است و اقتصاد دانان دنیا بر این امر واقفند که سه عنصر نیروی انسانی، منابع طبیعی و سرمایه برای پیشرفت یک کشور لازم است و ما از این سه عنصر در حد بالایی برخورداریم و باید از آن استفاده کنیم.
در ادامه این نشست، طرح قرارگاه مردمی اقتصاد مقاومتی استان کردستان توسط دکتر زنگنه از اقتصاد دانان برجتسه کشور ارایه شد.
7348/1904
**خبرنگار: افسانه گلباغی/** انتشار دهنده: مسعود احمدی

ثبت نظر

ارسال