مشکل بیکاری با عرضه کالاهای فرهنگی و صنایع دستی برطرف می شود

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان ، بیکاری را یکی از مشکلات موجود جامعه دانست و گفت : مشکل بیکاری کشور و این استان با معرفی و عرضه کالاهای فرهنگی و صنایع دستی برطرف می شود و آنگاه رونق اقتصادی به دنبال دارد.
  • چهارشنبه 19 آبان 1395 ساعت 13:15
به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان افزود: یکی از مشکلات اصلی هنرمندان صنایع دستی و تولیدکنندگان نداشتن بازار دائمی برای عرضه و معرفی کالاهای خود است.
وی گفت: سالانه افراد زیادی برای زیارت امام رضا (ع) از استان سمنان عبور می کنند و باید از ظرفیت این گردشگران برای فروش کالاهای هنرمندان استفاده شود.
استاندار سمنان تاکید کرد : در هر شهرستان استان باید فضایی به صورت دائمی برای عرضه کالای تولیدکنندگان به وجود بیاید تا آن ها بتوانند به راحتی کالاهای خود را به فروش برسانند.
خباز با باین این که 85درصد از بودجه دولت صرف هزینه های جاری کشور می شود، گفت : فقط 15 درصد از این مقدار برای عمران و آبادانی و اشتغال زایی صرف می شود و به همین دلایل جوانان باید به دنبال رشته های آینده دار از نظر شغلی روی بیاورند و مسئولان نیز رشته های اشتغال زا را ترویج کنند.
وی با بیان این که استان سمنان با نرخ بیکاری 8.4 درصد رتبه اول را در کشور داراست، افزود: این استان از نظر میزان اشتغال از بقیه استان ها جلوتر است اما باید مسئولان به فکر اشتغال زایی برای جوانان باشند.
استاندار سمنان در بخشی دیگری با اشاره موضوع کتابخوانی در جامعه تصریح کرد : میزان کتابخوانی در کشور پایین است و این میزان برای کشوری با سابقه فرهنگی بالا متناسب نیست.
خباز ادامه داد : باید کتاب به وفور در اختیار نسل جوان قرار داده شود و جوانان نباید برای تهیه کتاب به زحمت بیافتند.
وی یکی از راه کاری ترویج کتاب خوانی را هدیه دادن کتاب عنوان و اضافه کرد : مردم می توانند کتاب های اضافی خود متناسب با روحیه و سن آن فرد، هدیه دهند.
وی خاطرنشان کرد: فرد عالم بدون کتاب معنا ندارد و انسان باید مطالعه داشته باشد و نزد خداوند نیز فرد آگاه و فرد جاهل یکسان نیستند و حتی فرد آگاه جایگاه بسیار رفیعی دارد.
استاندار سمنان بیان داشت : هزینه برای کتاب، سرمایه گذاری است و آثار و برکات کتابخوانی می تواند زندگی افراد را متحول کند و باید فرهنگ کتابخوانی در مردم نهادینه شود و مردم کتاب خواندن را یک ضرورت بدانند.
در این نشست، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، احمد همتی، نماینده مردم شهرستان های سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی، محمود قنبری معاون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استانداری و شماری از مسولان دستگاه های مرتبط درباره اهمیت کتابخوانی و راه های ترویج آن در جامعه به بحث و تبادل نظر پرداختند.
بیست و چهارم آبان روز کتاب و کتابخوانی و کتابدار نامگذاری شده است.
در استان سمنان 72 کتابخانه وجود دارد.
7341/6026
خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی

ثبت نظر

ارسال