اشتغال 10 هزار هنرمند در 80 رشته صنایع دستی در آذربایجان شرقی

تبریز - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از اشتغال 10 هزار هنرمند در 80 رشته صنایع دستی در استان خبر داد.
  • شنبه 22 آبان 1395 ساعت 19:15
به گزارش ایرنا، مرتضی آبدار عصر شنبه در آئین گشایش بازارچه صنایع دستی و هنر تبریز در منطقه گلپارک افزود: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و برای رونق بازار و توسعه اشتغال در حوزه صنایع دستی در 10 مرکز شهرستان های استان بازارچه صنایع دستی آن منطقه ایجاد می شود.
وی اظهار کرد: ارایه آموزش های راهبردی و برند سازی صنایع دستی استان از برنامه های این اداره کل بوده و در کنار این اقدامات بدنبال بازاریابی برای آثار هنرمندان هستیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای تبریز 2018 اقدام های لازم در حوزه صنایع دستی و گردشگری انجام می شود، یادآوری کرد: در این راستا بدنبال برگزاری جشنواره صنایع دستی مردم آذربایجان شرقی در تبریز هستیم.
آبدار، ادامه داد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه صنایع دستی و گردشگری باید میزان اشتغال در این حوزه به 10 برابر افزایش یابد.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: در 21 شهرستان استان با همکاری فرمانداری، شهرداری و میراث فرهنگی نمایشگاه دایمی عرضه صنایع دستی راه اندازی می شود.
محمدصادق پورمهدی با بیان اینکه راه اندازی این نمایشگاه ها در راستای رفع دغدغه های هنرمندان انجام می شود، افزود: در چهار نقطه تبریز از جمله پایانه مسافربری، ائل گلی و عینالی این بازارچه ها راه اندازی می شود.
به گزارش ایرنا وی با بیان اینکه شهرداری ها و دهیاری ها در صف مقدم اقتصاد مقاومتی قرار دارد، یادآوری کرد: تلاش در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی وظیفه همه بوده و راه اندازی این بازارچه ها در این راستا انجام می شود.
پورمهدی، از هنرمندان خواست به فکر برندسازی و کدگذاری تولیدات خود باشند تا صنایع دستی آن ها به نام تبریز صادر شود.
رئیس شورای اسلامی تبریز نیز در این مراسم گفت: این بازارچه در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی و کمک به کارآفرینی هنرمندان راه اندازی شده است.
شهرام دبیری از شهروندان تبریزی خواست با بازدید از این بازارچه با صنایع دستی و هنری هنرمندان این شهر آشنا شده و با خرید آثار، از آنان حمایت کنند.
وی با بیان اینکه در سال آینده بودجه ای برای حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرداری تخصیص می یابد، یادآوری کرد: بازدید گردشگران از این مکان به عنوان یکی از ایستگاه های گردشگری در رونق این بازارچه و حمایت از هنرمندان موثر است.
معاون فرهنگی و هنری شهرداری تبریز نیز در این مراسم با بیان اینکه این بازارچه در راستای تبریز 2018 راه اندازی شده است، گفت: تبریز 2018 فرصتی بدون تکرار برای ما بوده و باید از آن به نحو احسن استفاده کرد.
حجت الاسلام احمد حمیدی افزود: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018، از سوی 57 کشور اسلامی فرصتی برای معرفی ظرفیت های مختلف این شهر به دنیای اسلام در راستای جذب گردشگران بیشتر است.
وی با اشاره به مفاخر، مشاهیر و ادبای مشهور تبریز اظهار کرد: تبریز با برخورداری از ظرفیت های مختلف گردشگری و پیشینه درخشان خود قطعه ای از بهشتی های روی زمین است.
حجت الاسلام حمیدی از آمادگی شهرداری برای برگزاری هفته های فرهنگی شهرستان ها و کلان شهرها در تبریز خبر داد.
مهدی مهرداد، رئیس سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری تبریز نیز در این مراسم گفت: مرحله اول این بازارچه در 30 غرفه با شرکت هنرمندان نخبه شهرستان های استان آغاز به کار کرده و در مرحله دوم نیز تا پایان امسال 27 غرفه در بخش سوغات و صنایع دستی به آن اضافه می شود.
به گزارش ایرنا بازارچه صنایع دستی و هنر تبریز شامل غرفه های مختلف از جمله سفال و سرامیک، مینا کاری روی فلزات، ورنی بافی، صنایع چوبی، عتیقریال معرق چوب و حکاکی روی فلز است.
در این بازارچه شهرداری کوزه کنان در بخش سفال و سفالگری شرکت کرده است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
8023/518

ثبت نظر

ارسال