معاون سیاسی وزیر کشور:انتخابات اخیر مجلس بدون کشته و زخمی شدن مردم به اتمام رسید/شرایط برای حضور مخالفان دولت هم وجود دارد

قائم مقام و معاون سیاسی وزیر کشور ایجاد امنیت را از مهمترین وظایف دولت دانست و گفت: در حال حاضر ایران وضعیت بسیار مطلوبی از نظر امنیت دارد.
  • سه شنبه 25 آبان 1395 ساعت 14:14

به گزراش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا، محمدحسین مقیمی روز سه شنبه در نشست شورای اداری لرستان در سالن جلسات استانداری افزود: وزارت کشور در برقراری امنیت در نقاط مرزی، عشایری، روستایی و شهری موفق بوده که این مهم با همکاری نیروهای مسلح، سپاه پاسداران، ارتش، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و قوه قضاییه ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در شرایطی که کشورهای همسایه درگیر جنگ هستند و مسائل امنیتی دارند ایران در ثبات و آرامش و درحال ایفای نقش تاریخی خود در منطقه است.

کاهش و توقف رشد آسیب‌های اجتماعی در دستور کار دولت است

قائم مقام و معاون سیاسی وزیر کشور وظیفه دیگر دولت را تامین سلامت فکری و جسمی جامعه دانست و گفت: تمام تلاش دولت بر این است که نیازهای فرهنگی و اجتماعی جامعه را به گونه ای تامین کند که در چارچوب نظام جمهوری اسلامی، قانون اساسی و دین اسلام باشد.

مقیمی ادامه داد: از زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید، وزارت کشور مطالعات گسترده ای راجع به مسائل اجتماعی انجام داد و با ارائه نتایج در خصوص آسیب های اجتماعی، تصمیمات جدی برای حل آن گرفت.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: این گزارش از وضعیت مسائل اجتماعی کشور که به دستور رئیس‌جمهوری تهیه شده است به مقام معظم رهبری تقدیم شد و ایشان رهنمودهایی در این خصوص ارائه دادند.

مقیمی افزود: در نقاط مختلف کشور چالش های اجتماعی همچون طلاق و اعتیاد وجود دارد که دولت با تهیه و ارائه این گزارش شرایطی را فراهم کرد که همه مردم خود را در کاهش مسائل و معضلات اجتماعی مسئول بدانند.

وی تاکید کرد: امید است با اجرای این طرح ها، در آینده آسیب‌های اجتماعی کاهش یابند و رشد آن متوقف شود چراکه اگر این مشکلات شفاف و صریح مطرح نمی شد آثار تخریبی آن در جامعه افزایش می یافت.

وضعیت سخت معیشتی در کشور به دلیل تصمیم های گذشته است

مقیمی گفت: امروز از نظر معیشتی شرایط سختی داریم، تصمیم هایی از جمله افزایش حقوق ها در گذشته گرفته شده است که امروز باید آثار آن را بپذیریم زیرا به مطالبات مردمی تبدیل شده اند.

وی افزود: تصمیم هایی که در گذشته اجرایی نشده باید در شرایطی توسط این دولت اجرا شود که درآمد دولت با هزینه ها همخوانی ندارد.

مقیمی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت توسط دولت گفت: قبل ازاین طرح حدود 70 درصد هزینه بیمارستان های دولتی توسط مردم پرداخت می شد ولی پس از اچرای طرح تحول سلامت، مردم در شهرها هفت درصد و در روستاها سه درصد هزینه های درمان را پرداخت می‌کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به تحولی که این طرح در ارتقای سلامت جامعه ایجاد کرده است، افزود: در گذشته بسیاری از مردم به دلیل فقر و سنگینی هزینه درمان در شریط سختی به سر می بردند و از درمان بیماری خود عاجز بودند.

وی افزود: دولت تدبیر و امید نیز می توانست مانند دولت قبل پول در اختیار استانداران و مردم قرار دهد تا رضایت موقت مردم را به دست آورد ولی حل ریشهای مشکلات را در دستور کار قرار داد.

دولت توجه ویژه به رونق اقتصاد دارد

مقیمی گفت: آماده سازی 500 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان، انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی، احداث آزادراه‌ها، حل مشکلات رودخانه‌های مرزی با دادن 100 میلیارد ریال اعتبار، بهره‌برداری از مخازن مشترک نفتی در نفت شهر و دشت آزادگان و سایر اقدامات زیرساختی را دولت در همین شرایط بد اقتصادی انجام داد یا دارد انجام می دهد که کارهای بسیار بزرگی هستند.

وی با انتقاد از افرادی که عنوان می کنند دولت تدبیر و امید به مسائل اقتصادی بی توجه است، گفت: نرخ تورم توسط دولت تدبیر و امید از 43 درصد به هفت درصد کاهش یافت و رشد اقتصادی کشور از منهی 6 و هفت دهم به مثبت چهار و نیم درصد رسیده است.

مقیمی افزود: تراز بازرگانی ایران در سطح جهانی منفی بود و واردات بیشتر از صادرات بود که با اقدامات و برنامه ریزی های دولت تدبیر و امید پارسال صادرات از واردات پیشی گرفت.

وی با بیان اینکه دولت حدود 120 هزار میلیارد ریال صرف تولید کرده است، ادامه داد: عمده کارخانجات تعطیل مربوط به دولت قبل هستند ولی دولت تدبیر و امید با ارائه تسهیلات و رفع موانع برای رفع مشکلات آنها از هیچ کوششی دریغ نکرده است.

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه دولت در تلاش است با عقل و خرد جمعی کارها را انجام دهد، افزود: دولت با اجرای برجام در سطح بین الملل، سیاست خارجی خود را به رخ جهانیان کشاند و در سطح داخلی قطار اقتصادی را روی ریل واقعی خود هدایت کرد.

معاون سیاسی وزیر کشور نامگذاری سال جاری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را یادآور شد و گفت: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در اولویت کاری دولت تدبیر و امید است.

وی افزود: حضور مسئولان ارشد دولتی از جمله معاون رئیس جمهوری و وزرا در استان ها از جمله لرستان بیانگر اهتمام ویژه دولت به حل مشکلات کشور است.

مقیمی با اشاره به پیگیری استاندار لرستان برای رفع مشکلات این استان گفت: علاوه بر حضور مسئولان ارشد در استان لرستان، استاندار این استان نیز تاکنون سه بار به تهران آمده اند و مشکلات استان را در جلسات مختلف مطرح کرده اند.

وی ایجاد مشکل در روند اجرای کارها را طبیعی خواند و گفت: آنقدر پول و سرمایه برای اشتباه کردن نداریم لذا مسئولان باید از اشتباهات بکاهند و در مسیر درست گام بردارند.

دولت از فعالان سیاسی و احزاب حمایت می‌کند

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه دولت از فعالان و احزاب سیاسی حمایت می‌کند، گفت: در سال گذشته تنها 9 جلسه سخنرانی از هزاران جلسه سیاسی برگزار شده در کشور لغو شد که این مهم نشان دهنده آزادی احزاب و گروه ها در کشور است.

مقیمی در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی درسال گذشته گفت: شرایط برای حضور همه افراد از جمله مخالفان و منتقدان دولت در عرصه انتخابات فراهم بود و این رویداد سیاسی بدون کشته و یا زخمی شدن مردم به اتمام رسید.

وی عملکرد شورای تامین در تمام نقاط کشور در خصوص برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی را ستود و افزود: این همکاری بسیار خوب می تواند الگویی برای آیندگان باشد.


ثبت نظر

ارسال