به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هفته گذشته مدیرعامل سایپا گفته بود که «هیچ محصولی توان رقابت با پراید را ندارد» این در حالی است که برخی کارشناسان حوزه خودرو نگاهی متفاوت دارند و معتقدند که سال به سال از کیفیت خودروهایی همچون پراید کاسته شده است.
با توجه به چنین نگاههایی، این موضوع تبدیل به نظرسنجی خبرگزاری خبرآنلاین شد. اینکه پس از گذشت بیش از 20 سال از تولید پراید، به این خودرو چه نمرهای میتوان داد؟
یک کاربر خبرآنلاین از تبریز هم در این خصوص نوشته است: «از نظر من برای بعضی مردم، پراید هم از سرشون زیادی هست. یادتون رفته چطور صف کشیده بودن برای دریافت وام خرید خودرو؟»
یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین هم که نام خود را عنوان نکرده، تصریح کرده است: «با توجه به اینکه فضای رقابتی آزاد در صنعت خودرو کشور وجود نداره و خودروی خارجی آزادانه وارد کشور نمیشه، باید به این صحبت مدیرعامل سایپا درباره پراید با توجه به قیمت و توان خرید قشر کمدرآمد جامعه حق داد.»
«علیرضا1» هم نوشته است: «من به پراید نمره نمیدهم، به تفکر پشت تولید پراید نمره میدهم که این نمره صفر است. چراکه تولید ملی، دانش داخلی، منافع ملی، امنیت و جان مردم و ثروت ملی را فدای رانت، سود لحظهای و حاکمیت قدرت خود میکند. کیاموتورز هم مانند ما امتیاز تولید فورد فستیا رو خرید و با حمایتهای اصولی حاکمیت خود روزبهروز پیشرفت کرد و کیفیت و تیراژ تولید خود را ارتقا داد تا امروز در دنیا به یک برند تبدیل شده که هم برای هزاران نفر اشتغالزایی کرده و هم برای کشورش ارزآوری.»
«داریوش» هم عنوان کرده است: «خب چه کاریه پراید میخرید؟ اگه پول دارید، مثل مردم واقعی بنز بخرید، اگرنه پیاده برید و پیاده بیایید. مشکل مردم ما اینه که دوست دارند همه چیز رو تو بیپولی داشته باشند.»
یکی از کاربران خبرآنلاین که نام خود را عنوان نکرده، در جواب «داریوش» نوشته است: «آقا داریوش یک طرفه به قاضی نرو. متاسفانه عدم توسعه متوازن و گسترده حملونقل عمومی باعث شده خیلی جاها حتی در همین تهران بزرگ دسترسی ضعیفی به حمل و نقل عمومی داشته باشن و اتومبیل شخصی تنها راه چاره است.»
«عبدالکریم» هم نوشته است: «هرچه باشد، تولید ملی و داخلی ماست. ما باید قدردان باشیم. نگاهی به کشورهای اطراف خودمان بیندازیم؟ کدام یک توان تولید حتی یک خودرو را دارند؟ ولی بهجای این تشکر، نشستهایم و فقط بهانه میگیریم و عیب میجوییم.»
یکی از کاربران خبرآنلاین متذکر شده است: «در اینجا بحث تولید نیست؛ وگرنه توان تولید خودروهای بسیار بهتری هم داریم که شاکریم. چرا پراید در کشورهای دیگر با قیمت بسیار پایینتری به فروش میرسد.»
«بینام» یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین تصریح کرده است: «پراید بهعنوان یک ماشین کممصرف شاید برای داخل شهر و با توجه به قیمتش برای اقشار کمدرآمد بد نباشه، ولی مطلقا ماشین جاده نیست.»
«ss» هم نوشته است: «نمرهها از 20 است. کیفیت: 5. قیمت از نظر خریدار: 20 خیلی گرانقیمت. از نظر سایپا: 5 خیلی ارزان. ایمنی: 3. زیبایی: 8. آیتمهای مهم را نمره دادم.»
«ناشناس» هم نوشته است: «چه خوبه فرهنگ رانندگی، استاندارد جادهها و راهسازی و خیلی از عادتهای غلطمون رو هم با اروپا مقایسه کنیم.»
«حامد»، یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین تصریح کرده است: «در اینکه پراید ضعیفترین خودروی داخلی است، هیچ شکی نیست، اما چه جایگزینی در آن هست؟ نکته بعدی اینکه چه خودرویی ارزانقیمتی میتوانیم جاش بیاریم؟ کوئید که همون اول مشخص شد فقط قشنگه.»
یکی دیگر از کاربران خبرآنلان عنوان کرده است: «در داخل شهر 18 از 20، در جاده و خارج شهر 11 از 20.»
کاربر دیگری تصریح کرده است: «با توجه به وضعیت فعلی درآمد مردم و قدرت خرید، از 20 نمره 18 میدهم.»
«بینام»، یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین نوشته است: «باید بررسی شود با همین قیمت پراید میتوان خودرویی به روز جایگزین پراید کرد یا خیر؟ اگر این توان وجود ندارد، خروج دستوری خودرویهایی نظیر پراید کار اشتباهی است و تنشزا خواهد بود و باعث بهبود ایمنی مردم نمیشود.»
کاربر دیگری عنوان کرده است: «در خودروهای ایکس100 باتوجه به اینکه تغییراتی در پلتفرمشان به نسبت پراید رخ داد، بسیار خوب بود، اما مردم تغییر ظاهری چندان زیادی در ایکس100 ندیدند و گمان میشد که در خودرو تغییر چندانی بهوجود نیامده است؛ در صورتی که از لحاظ مقاوم سازی اقدامات خوبی صورت گرفته بود.»
«بینام»، یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین متذکر شده است: «اگر نگاه واقعبینانه داشته باشیم و بخواهیم جانبدارنه قضاوت نکنیم، هنوز نمیتوان خودروی شهری مانند پراید را با یک تازه وارد فرانسوی که صرفا نام برند رنو را یدک میکشد، قیاس کنیم. باید منتظر ورود این خودرو و نتایج عرضه آن در بازار ایران ماند.»
22535