ایتالیایی ها نیمی از درآمد خود را صرف پرداخت مالیات به دولت می کنند

رم - ایرنا - ایتالیایی ها سالیانه حدود نیمی از درآمد خود را به عنوان مالیات به صندوق های دولت می پردازند.
  • چهارشنبه 26 آبان 1395 ساعت 19:8
به گزارش ایرنا، فشار مالیاتی در ایتالیا به حد غیر قابل تحملی رسیده و کسب و کار در این کشور که همانند فرانسه بالاترین سطح مالیات در میان کشورهای اتحادیه اروپا دارد، بسیار مشکل کرده است.
این مساله موجب شده است تا از یک طرف شهروندان صادق ایتالیایی در معرض بار مالیاتی غیر قابل تحمل قرار گیرند و از طرف مقابل، اقتصاد زیر زمینی و یا اقتصادی سیاه رونق پیدا کند.
مدت ها است که این سوال مطرح می شود که چرا اقتصاد در ایتالیا رشد نمی کند و خانواده های ایتالیایی خود را به سختی تا پایان ماه می رسانند. ولی از طرفی هم باید پرسید، چگونه با چنین فشار مالیاتی بی رحمانه ای اقتصاد ایتالیا می تواند وضعیت خود را بهتر کند.
مالیات دهندگان ایتالیایی مجبور هستند نیمی از درآمد خود را به صندوق های دولت واریز کنند، گویا شریکی 50 درصدی در سود و نه در زیان دارند.
بر اساس داده های دفتر مطالعات اتاق بازرگانی 'مستره'، فشار مالیاتی در ایتالیا در سال 2016 میلادی به 49 درصد رسیده است.
این دفترمطالعاتی با استناد به گزارش اداره آمار ایتالیا (ایستات) که 2 سال پیش حجم اقتصادی زیرزمینی را در ایتالیا را بیش از 211 میلیارد یورو برآورد کرده بود، اعلام کرد: تولیدات ناخالص ملی ایتالیا شامل فعالیت هایی می شود که از نظر اداره مالیات ها دور مانده است یا همان فعالیت های اقتصادی سیاه، فعالیت هایی که برای آنها هیچگونه مالیات و یا حق بیمه پرداخت نمی شود.
این دفتر با توجه به نحوه محاسبه فشار مالیاتی که نتیجه تناسب بین درآمد مالیاتی/ حق بیمه دریافتی دولت و تولیدات ناخالص داخلی همان سال است افزود: با این فرمول در حقیقت در سال 2016 فشار مالیاتی باید %42.6 باشد ولی در عمل اینطور نخواهد بود و دلیل آن نیز اقتصاد زیر زمینی در ایتالیا است ، اقتصادی که به واسطه آن درآمدی به صندوق مالیاتی دولت واریز نمی شود که نتیجه آن بدون شک، کاهش سطح تولیدات ناخالص داخلی کشور و در مقابل آن افزایش میزان مالیات بر درآمد خواهد بود که این فشار در حقیقت بر دوش مالیات دهندگان صادق یعنی کارمندان، بازنشستگان و صاحبان کسب و کار خواهد افتاد.
' پائولو زاببو' مسئول دفتر مطالعات اتاق بازرگانی شهر مستره عقیده دارد که صاحبان مشاغل و کارآفرینان ایتالیایی مجبورند تا فشار مالیاتی که در حدود %50 درآمد آنها است را متحمل شوند، وضعیتی که به یکی از مهمترین موانع برای ایجاد کسب و کار جدید تبدیل شده است.
وی افزود با وجود اینکه متئو رنتزی نخست وزیر از همان ابتدا قول داده بود تا تمهیدات جدیدی را برای کاهش مالیات کارآفرینان به اجرا گذارد، ولی فشار مالیاتی هنوز هم غیر قابل تحمل است و اگر به کیفیت خدمات ارائه شده دولتی نیز بنگریم این فشار غیر منطقی نیز می باشد.
ایتالیایی ها هر سال متحمل پرداخت 100 نوع مالیات مختلف به ارزش 472 میلیارد یورو شده و سرانه پرداخت مالیات در این کشور به 11 هزار و 800 یورو در طول سال می رسد.
بر اساس داده های اتحادیه بازرگانی ایتالیا ، درآمدهای مالیاتی مستقیم و غیرمستقیم نهادهای محلی در20 سال اخیر 500 درصد افزایش یافته است. دولت ایتالیا ازمالیات بردرآمد شاغلین سالیانه 164 میلیارد یورو و ازمالیات بر کالاها و خدمات نیز 93 میلیارد یورو بدست می آورد و این دو مالیات با هم 54 درصد کل درآمد مالیاتی دولت را تشکیل می دهند.
همچنین ازمالیات های استانی برفعالیت های تولیدی بیش از33میلیارد یورو و از مالیات بر درآمد شرکت ها نیز حدود 33میلیارد یورو درسال وارد صندوق های دولت می شود.
اروپام**461 ** 1908
انتشار دهنده : افشار دارابی

ثبت نظر

ارسال