روحانی: تفرقه‌اندازها به تعبیر رهبری جامعه را دوقطبی می‌کنند

رئیس جمهور گفت: حرف‌هایی که بین مردم تفرقه بیندازد به تعبیر مقام معظم رهبری جامعه را دو قطبی می‌کند.
  • چهارشنبه 26 آبان 1395 ساعت 20:56

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری‌ها، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس دولت یازدهم، گفت: وظیفه ما اصلاح جامعه، تعالی جامعه و نجات جامعه از مشکلات است. بدون کار، تلاش و کوشش، فداکاری، ایثار و همدلی و همزبانی و کنار هم بودن به جایی نمی رسیم. حرف هایی که بین مردم تفرقه بیندازد به تعبیر مقام معظم رهبری جامعه را دو قطبی می کند.

روحانی همچنین گفت: ما امروز نیاز به کار و تلاش داریم و فضایی که امروز در دولت یازدهم برای فعالیت اقتصادی و اجتماعی باز شده باعث آن مردم بوده اند.

رئیس جمهوری با تاکید بر ضرورت بهره برداری از این فضای به وجود آمده، گفت: هرچیزی به اندازه اش خوب است اما برخی از رسانه ها از همان اول تا آخر تند رفتار می کنند، حتی رسانه هایی که با پول مردم اداره می شوند.

*دین خود را به امام حسین (ع) ادا می کنیم

رئیس جمهوری در ادامه به نزدیک بودن ایام اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: امسال در راهپیمایی اربعین مردم حضوری گسترده داشتند تا دین خود را ادا کنند. جمعیت دو میلیونی با شور و شوق حضور داشتند.

رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه این وظیفه سنگینی بر دوش دولت، مردم و کارآفرینان است، گفت: ما تلاش کردیم درحد توان اشتغال ایجاد کنیم. زمانی دولت را شروع کردیم که اشتغال صفر بود، بیشترین پول نفت را داشتیم اما اشتغال ما صفر بود. واقعا موضوع عجیبی است نه خزانه عوض شده نه مرکز آمار، همه همان ها هستند. این آمار سال های پیش از 86 تا 91 است که اشتغال خالص ما در سال 13 هزار است این یعنی یعنی صفر.

وی با تاکید بر اینکه در این سه سال حرکت خوبی در زمینه اشتغال آغاز شده است، گفت: ولو عقب هستیم اما براساس گزارش مرکز آمار از بهار امسال نسبت به سال گذشته 700هزار شغل خالص درست کردیم. بیش ازیک میلیون 200 هزار نفر آماده اند در فضای کار که برای 700 هزار نفر آنها شغل ایجاد شده، هنوز اگر درسال یک میلیون شغل درست کنیم، همین آمار بیکاری تازه نگه داشته می شود، این بزرگترین خدمت ملی در تاریخ کشور است که اشتغالزایی همه با هم داشته باشیم.

رئیس جمهوری در ادامه خاطرنشان کرد: سیاستگذاری این موضوع بر عهده ما است. تلاش ما این بوده که کارآفرینان ما بخش های تولیدی ما، مخصوصا کارگاه های متوسط و کوچک شکوفا شوند. امسال تلاش ما در اول سال این بوده 7500 واحد را فعال کنیم که این تعداد دو برابر شده است. امسال 15هزار واحد فعال شده است. نه اینکه مشکل نداریم اما آثار حرکت در مسیر رونق مشاهده می شود.

روحانی گفت: همه استانداران که در طی هفته می بینم، آمار می دهند که همه جا حرکت خوبی آغاز شده است. در سه ماهه اول رشد داریم، طبق آمار بانک مرکزی و مرکز آمار مبنای ما رشد پنج درصد است که درسه ماه اول سال درمقایسه با سال گذشته ما در مسیر رشد هستیم.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه باید از علم و دانش دیگران نیز بهره بگیریم، گفت: از فرصتها باید در حداقل زمان برای پیشرفت کشور بهره برد. در همین بحث تولید سانتریفیوژها که باید از آیت الله هاشمی رفسنجانی و نقش ایشان نیز یادی کنیم، وضعیت به همین گونه بود.

روحانی که اظهاراتش در باره آیت الله هاشمی رفسنجانی با کف زدن های حاضران توام شد، گفت: البته هر چی برای ایشان کف بزنید کم است. اقای هاشمی رفسنجانی حق بزرگی بر گردن صنعت هسته ای دارند. ایشان از سال 65 در فکر تولید سانتریفیوژ بود و در نهایت تصمیم گرفتیم یکی وارد کنیم. در سال 67 این سانتریفیوژ وارد شد و ما شروع به ساخت قطعات آن و در نهایت خود سانتریفیوژ کردیم.

29217


ثبت نظر

ارسال