بنامولایی: مشکل امروز بخش تولید تحریم های داخلی است

ایرنا نوشت: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرزگفت: علیرغم رهایی از آثار تحریم های ظالمانه خارجی هم اکنون با مشکل حاد تحریم های داخلی مواجه هستیم.
  • چهارشنبه 26 آبان 1395 ساعت 23:19

رحیم بنا مولایی روز چهارشنبه در نشست با فعالان اقتصادی استان البرز که با حضور رئیس جمهور برگزار شد افزود:عدم مطابقت و همخوانی عملکرد مدیران میانی با سیاست های اقتصادی مدیران ارشد دولت را مشکل عمده بروز تحریم های داخلی در مسیر رونق اقتصادی عنوان کرد.
وی با ارایه گزارش مبسوطی کم توجهی و در مواردی بی توجهی نسبت به اجرای مفاد قانون بهبود فضای کسب و کار و عدم دسترسی بخش تولید به آمار و اطلاعات صحیح، موازی کاری ها و وجود مراکز متعدد تصمیم گیری در مسیر تولید صادرات را از جمله تحریم های داخلی دانست.
***صدور موافقت نامه اصولی بدون برنامه ریزی
رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز اظهار کرد: موانع و دست اندازهای فراوانی از جمله صدور موافت نامه های اصولی در عین حال غیر اصولی و مازاد بر نیاز کشور، تحمیل انواع عوارض و مالیات به بخش تولید و ضوابط و مقررات حاکم بر مناطق آزاد تجاری از مشکلات که در مسیر رونق اقتصادی خود نمایی می کند.
بنا مولایی با ذکر این نکته که با موفقیت دولت تدبیر و امید در برجام امید تازه ای بر پیکر خمیده صنعت کشور دمیده شد افزود: فعالان اقتصادی در کنار و همدوش با دولتمردان با عزم راسخ و ارداه قوی وارد صحنه شده اند تا با خرد جمعی اقتصاد نابسامان ناشی از رکود تورمی را به سمت رونق اقتصادی بدون تورم سامان دهند.
رئیس اتاق بازرگانی البرز اضافه کرد: علیرغم آنکه می دانیم در شرایط کنونی وضعیت مالی دولت مناسب نیست با این حال برای عبور بخش تولید از بحران فعلی ضروری است صنایع کوچک و متوسط برای مدتی در خصوص اقساط بانکی، مالیات و عوارض از مساعدت های لازم برخوردار شوند تا چرخ های زنگ زده تولید به حرکت در آید.
***ضرورت اجرایی شدن دولت الکترونیک
بنا مولایی در ادامه اظهاراتش با اشاره به بروکراسی پیچیده حاکم در نظام اداری کشور ، ضرورت اجرایی شدن و فراگیری سیاست های دولت الکترونیک را مورد تاکید قرار داد.
وی گفت: عملیاتی شدن دولت الکترونیک دسترسی بخش تولید به نیازهای اطلاعاتی را بر طرف می کند و ضمن صرفه جویی وکاهش هزینه ها توسعه گسترش ایجاد پنجره واحد در سازمانها را در برخواهد داشت.
***هدف گذاری در بستر توسعه صادرات
رئیس اتاق بازرگانی البرز در ادامه با ذکر این نکته که مقام معظم رهبری امسال را به عنوان سال اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی' نامگذاری کرده اند افزود: در این مسیر ضروری است برای ارتقا بهره وری نیروی کار ' نگاه کار مزدی' جایگزین نگاه ' وقت مزدی' شود.
وی اضافه کرد: تحقق این مهم تغییر و اصلاح قوانین مالیاتی و تامین اجتماعی و هدف گذاری در بستر توسعه صادرات را می طلبد.
بنا مولایی همچنین از دریافت مجوزهای لازم در زمینه تاسیس شرکت نمایشگاهی بین المللی و شرکت توسعه صادرات در استان البرز خبر داد.
وی از رئیس جمهور در خواست کرد از محل بودجه سازمان توسعه تجارت 10 میلیارد تومان برای نمایشگاه بین المللی استان اختصاص یابد.
بنامولایی همچنین اختصاص ده درصد جایزه صادراتی در ازاء صادرات و ارائه اسناد مثبت از محل بودجه مشوق های صادراتی و یارانه صنعت با هدف کمک به توسعه صادرات استان را خواستار شد.

46

 


ثبت نظر

ارسال