50 درصد از دانشجویان خراسان جنوبی بسیجی هستند/برگزاری دومین کنگره شهدای دانشجو در سال آینده

مسئول ناحیه دانشجویی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها گفت: بعضا در دانشگاه ها به دلایل سیاسی مانع برگزاری این کرسی ها را می شوند و یا اینکه دانشجویان رقبت به اظهار نظر در این جلسات را ندارند.
  • پنجشنبه 27 آبان 1395 ساعت 22:55

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  دانشجو پرس  علی قاسمی مسئول ناحیه دانشجویی خراسان جنوبی  قبل از ظهر امروز در نشست خبری برنامه های بسیج دانشجویی خراسان جنوبی را تشریح کرد.

 

قاسمی با اشاره به اهداف و رسالت بسیج دانشجویی گفت: تربیت نیروی هم تراز انقلاب اسلامی در محیط دانشگاه، حضور و نقش آفرینی در صحنه های ملی و بین المللی نظام، تبیین و مطالبه گری منویات رهبری در فضای جامعه و دانشگاه و شبکه سازی  چهار رسالت بسیج دانشجویی است که ما سرلوحه کار خود قرار داده ایم. 

 

 

وی ادامه داد: تمام فعالیت های بسیج دانشجویی اعم از راهیان نور، اردوهای جهادی، کرسی های آزاد اندیشی و نشست های بصیرتی، در راستای تحقق این اهداف صورت می گیرد.

 

 

مسئول ناحیه دانشجویی خراسان جنوبی گفت: در طول هفته بسیج بیش از 100 برنامه در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سطح استان انجام می گیرد.

 

 

وی افزود: این برنامه ها شامل برگزاری 10 کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه های استان، غبار روبی مزار شهدای گمنام دانشگاه ها، مسابقات کتاب خوانی، دیدار با خانواده های شهدا خصوصا شهدای دانشجو،برگزاری اردو های جهادی یک روزه و سه روزه ( در راستای تداوم اردو های 10 روزه) به تعداد 5 گروه ، برپایی نمایشگاه، نشست های بصیرتی و حلقات صالحین، تجمع بانوان زینبی در برخی از دانشگاه ها، حضور در تجمع روز قشر و حضور در پیاده روی اربعین در مرکز و شهرستان های استان توسط بسیج دانشجویی و حضور دانشجویان بسیجی در نماز جمعه به صورت سازمانی می شود.

 

 

قاسمی با اشاره به برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها گفت: بعضا در دانشگاه ها به دلایل سیاسی و ... مانع  برگزاری این کرسی ها را می شوند و یا اینکه دانشجویان رقبت به اظهار نظر در این جلسات را ندارند.

 

 

وی ادامه داد: ما سعی کردیم در برگزاری این کرسی ها محیطی امن و باز را برای اظهار نظر دانشجویان از هر طیف و تشکل همسو و غیر همسو ایجاد کنیم، کما اینکه در جلساتی که تشکل های غیر همسو در دانشگاه ها برگزار می کنند اجازه صحبت به مخالفان داده نمی شود.

 

 

مسئول ناحیه دانشجویی خراسان جنوبی برگزاری نشست 1500نفری طلاب و دانشجویان در سوم آذر ماه در سالن اجلاس دانشگاه پیام نور برنامه محوری بسیج دانشجویی دانست و گفت : دعوت از سخنران کشور، چینش ترکیبی مدعوین دانشجو و طلبه، قرائت پیام تاریخی امام راحل و قرائت میثاق نامه بسیج دانشجویی در جهت وحدت حوزه و دانشگاه و تبیین مسائل روز از جمله برنامه های این همایش می باشد.

 

 

قاسمی از گردهمایی فعالان و پیشکسوتان 10 سال اخیر بسیج دانشجویی در یکم آذر ماه خبر داد و گفت: این برنامه به منظور انتقال تجربیات فارغ التحصیلان بسیجی به دانشجویان فعلی، تشکیل بانک اطلاعاتی و افتتاح کانون فارغ التحصیلان بسیج دانشجویی برگزار خواهد شد.

 

 

وی با بیان این که امسال هماهنگی اداری حضور دانشجویان بسیجی و غیر بسیجی در پیاده روی بزرگ اربعین بر عهده بسیج دانشجویی و نهاد رهبری دانشگاه می باشد گفت: تاکنون اقدامات اداری برای 300 دانشجوانجام شده است که 90 نفر از این تعداد در فالب دو کاروان پیاده دانشجویی اعزام شده اند که نسبت به سال گذشته این تعداد رشد دو سه برابری داشته است.

 

انتهای پیام/


ثبت نظر

ارسال