تشکیل کارگروه مقابله با قاچاق کالا در خراسان رضوی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت:تشکیل کارگروه مقابله با قاچاق کالا در استان خراسان رضوی تشکیل می شود.
  • پنجشنبه 27 آبان 1395 ساعت 10:21
تشکیل کارگروه مقابله با قاچاق کالا در استانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید جواد حسینی در جلسه ی کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: کارگروه ساماندهی مرسولات پستی استان  با هدف ساماندهی بیشتر جابجایی ها، تقویت اقتصاد مقاومتی، کاهش هزینه ها، سرعت کار و دقت بیشتر در کار تشکیل می شود.
 وی افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که پست ملی بتواند به 100 در صد وظایف خود عمل کند.
معاون سیاسی، امنیتی و  اجتماعی استانداری خراسان رضوی به تسریع در فعال سازی بازارچه مرزی سنگان در شهرستان خواف تأکید کرد و افزود: به منظور صادرات سوخت مرزنشینان به افغانستان با توجه به احداث تأسیسات در این مرز و درخواست تجار افغانی که مایلند از این بازارچه سوخت دریافت کنند این مکان باید فعال شود تا تأثیر مثبت خود را بر اشتغال و معیشت مرزنشینان بر جای بگذارد.
حسینی بر لزوم برگزاری کارگاه آموزشی، توجیهی برای نمایندگان اصناف، صاحبان صنایع و معادن، تولید کننده ها، انبار داران و شرکت های حمل و نقل اشاره  و تصریح کرد: ارائه اطلاعات ضروری به آنان می تواند بخشی از معضل قاچاق را کاهش دهد.
وی خاطر نشان کرد: با عنایت به عملیاتی شدن سامانه جامع انبارها از ابتدای آذرماه امسال، دستگاه های ذیربط و به خصوص فرهنگی، همکاری لازم را با سازمان صنعت، معدن و تجارت داشته باشند تا موضوع مواد 5 و 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به اجرا درآید.
معاون سیاسی، امنیتی و  اجتماعی استانداری خراسان رضوی از شروع به کار شعبه تجدید نظر تعزیرات در استان قدردانی کرد و گفت: رسیدگی به پرونده های قاچاق ارز و کالا در استان تکلیف کالاهای موجود در انبارها را سریعتر مشخص می کند و پرونده ها را از سرگردانی خارج می نماید.
حسینی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: هر اقدام و طرحی در استان، باید پیوست رضایت اجتماعی داشته باشد تا با فعالیت اقتصادی مردم و اصول اقتصاد مقاومتی منافاتی پیدا نکند.
وی با اشاره به برگزاری 179 جلسه با 948 مصوبه در کمیسیون و کمیته های تخصصی چهار گانه، کارگروه های کارشناسی و کمیسیون های شهرستانی استان در هفت ماهه ی اول سال جاری، گفت: این اقدامات از نظر تعداد جلسات نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد و از نظر تعداد مصوبات 23 درصد رشد داشته که قابل تقدیر می باشد.
انتهای پیام// ا.ج

ثبت نظر

ارسال