راه اندازی دفتر اتحادیه اروپا احیای لانه جاسوسی آمریکا است

اردبیل - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: راه اندازی دفتر اتحادیه اروپا در تهران مصداق احیای لانه جاسوسی آمریکا و نقض استقلال سیاسی و حاکمیت ملی است.
  • جمعه 28 آبان 1395 ساعت 14:37
به گزارش ایرنا ، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: آنها برای عادی سازی روابط راه اندازی دفتر اتحادیه اروپا را در سر دارند تا دوباره لانه جاسوسی آمریکا را در ایران پایه گذاری کنند.
وی تشریح کرد: در فروردین سال 1393 کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا پیش نویس قطعنامه راهبردی اتحادیه اروپا در قبال ایران را تصویب کرده و اولین اقدام آنها بر اساس این پیش نویس افتتاح دفتر مذکور در تهران است.
آیت الله عاملی گفت: این گونه ارتباطات در جهان معاصر بسیار خوب و ضروری است اما به شرط اینکه طرف مقابل حسن نیت داشته باشد و اعتماد مردم ایران را جلب کند.
او سند راهبردی اتحادیه اروپا در قبال ایران را سند مداخله جویانه و زیادخواهانه دانست و افزود: روح سند راهبردی نشان می دهد اتحادیه اروپا ، ایران را یکی از مستعمره های اروپایی می داند و برای دولت و ملت ما دستورالعمل صادر می کند.
امام جمعه اردبیل همچنین اظهار کرد: وزارت خارجه در این زمینه باید روشنگری کند چون این سند به مثابه یک کاپیتولاسیون از نوع پیشرفته است که نباید در برابر آن منفعل بود.
وی به پایبند نبودن اروپایی ها به برجام اشاره کرد و گفت: اروپایی ها باید به تعهدات برجام پایبند بوده و حساب های ایران را از از بلوکه خارج کنند.
آیت الله عاملی در بخش دیگری از سخنان خود بسیج را شاهکار حضرت امام و جاذبه قدرت روحی آن امام بزرگوار برای استفاده از توان مردمی در حل مشکلات کشور و انقلاب دانست افزود: دفاع مقدس یک نمونه و یک شروع برای استفاده از توان مردمی برای دفع هجمه دشمنان کشور و انقلاب بود.
وی پیشرفت های علمی کشور را نمونه ای دیگر از حرکت جوانان بسیجی کشور در عرصه علمی و فن آوری در اوج محاصره تکنولوژی ذکر کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی به عنوان نسخه منحصر عزت بخش فقط با حضور جهادی ملت در عرصه تولید در بخش صنعت ، کشاورزی و صادرات مقدور خواهد بود و دولت موظف به تامین مقدمات و زیرساخت های لازم برای این حضور حماسی است.
او با اشاره به مشارکت مردم در اصلاحات فرهنگی و مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان افزود: مکارم اخلاقی و ارزش های دینی اساس مدنیت و اعتلای فرهنگی هستند و قیام امام حسین برای مقابله با عناصر ضد فرهنگی از جمله جهالت بوده است.
خبرنگار: یعقوب شاددل ** انتشار دهنده:سیفعلی موسی زاده
7110/6016

ثبت نظر

ارسال