تصویب ۸ هزار میلیارد تومان بودجه بیمه سلامت

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از تصویب پرداخت ۸ هزار میلیارد تومان توسط دولت به این سازمان خبر داد.
  • شنبه 29 آبان 1395 ساعت 15:8

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، محمدجواد کبیر اظهار کرد: از قدمت سازمان بیش از ۲۰ سال می گذرد و چهار ماموریت اصلی را دنبال می‌کنیم که مهمترین آن بهره‌مندی از بیمه سلامت است.

وی تضمین کیفیت خدمات را راهبرد بیمه سلامت دانست و افزود: در گذشته حدود ۹ میلیون نفر جزء اقشار آسیب پذیر بودند و در دولت یازدهم طرح نظام سلامت برای تمام اقشار مردم اجرایی شد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ۱۱ میلیون نفر را زیر پوشش صندوق بیمه همگانی سلامت عنوان کرد و گفت: این طرح مورد حمایت همه جانبه و همگرایی کم نظیری از سوی تمامی دست اندرکاران و مسئولین قرار گرفت.

این مسئول با اشاره به مطالبات پرداخت نشده سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: در سال ۹۳ حدود یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان منابع مصوب ما محقق نشد و نتوانستیم یک‌هزار و ۴۱۰ میلیارد تومان مطالبات خود را پرداخت کنیم.

کبیر با بیان اینکه در پایان سال ۹۳ با مشکلات مطالبات پرداخت نشده، مواجه شدیم، گفت: این مطالبات ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان شده بود و در پایان سال ۹۴ با هزینه‌های سرسام‌آور مواجه شدیم.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۴ مبلغ ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مطالبات پرداخت نشده داشتیم، خاطرنشان کرد: امروز ۲۹ آبان ماه سال ۹۵ مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان مطالبات پرداخت نشده داریم که با مداخله موثر معاونان رئیس جمهور حدود ۸ هزار میلیارد تومان پیشنهاد دولت به مجلس ارائه شد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اضافه کرد: با حمایت‌های خوبی که صورت گرفته، برای اصلاح بودجه سال ۹۵ در مجلس مصوب شد که مبلغ پیشنهادی ۸ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان بیمه سلامت اختصاص یابد تا بتوانیم مطالبات ابتدای تیرماه سال جاری و ۹۴ را به داروخانه‌ها و... پرداخت کنیم.

وی به اجرای طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و با مثبت ارزیابی کردن این طرح، یادآور شد: یک‌هزار ۸۰۰ تا یک‌هزار و ۹۰۰ دلار تولید ناخالص ملی است و نمی‌توانیم طرح تحول سلامت را بدون منابع پایدار به آن نگاه کنیم و باید به خزانه دولت و مصارف فکر کنیم.

این مسئول در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره وضعیت اجرای طرح پزشک خانواده در کشور بیان کرد: طرح پزشک خانواده از سال ۸۴ در کشور آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد و به عنوان نسخه برون‌رفت نظام سلامت محسوب می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه در طرح پزشک خانواده ۲۲ نفر جمعیت کشور زیرپوشش قرار گرفتند، متذکر شد: ۶ هزار و ۹۰۰ تا ۷ هزار نفر در تیم سلامت پزشک خانواده هستند و ۴ هزار ماما و ۳ هزار و ۸۰۰ مرکز بهداشتی‌درمانی در این طرح خدمات ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/


ثبت نظر

ارسال