کارشناس روس: خیلی‌ها در روسیه بیخودی از پیروزی ترامپ خوشحالند!

رئیس مدرسه اقتصاد روسیه در گفتگویی با مجله کمرسانت گفته است عده ای در این کشور از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیخودی خوشحالند.
  • یکشنبه 30 آبان 1395 ساعت 2:7

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از مجله کمرسانت شلومو وبر  با اشاره به گزارش بانک اروپایی توسعه و بازسازی در مورد اوضاع اقتصادی سال 2016 تحت عنوان "امکانات یکسان در جهان نابرابر" گفته است نبود امکانات یکسان در این جهان خیلی نابرابر، باعث پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده است. 

او می گوید: باید اذعان شود روند جهانی شدن، به جای ریشه کن کردن شکاف داخلی جوامع کشورهای جهان به "پیروزمندان" و "شکست خوردگان"، فقط باعث شد این روند شدت یابد. آراء طرف بازنده بود که ترامپ را به قدرت رساند.

در روسیه خیلی‌ها به علتی از پیروزی او خوشحال شدند. احتمالاً بیخود. از قرار سیاست خارجی آمریکا حالا وارد مرحله ابهام می‌شود. ترامپ در این حوزه تجربه ندارد، برنامه ندارد، تیم ندارد، و این یک چالش جدی است.

نتایج انتخابات امکان نادری برای برقراری روابط نوین بین دو کشور آمریکا و روسیه فراهم می‌کند. در آینده نزدیک هیچ تغییری رخ نمی‌دهد. اما برای ارزیابی بلندمدت باید دید ترامپ چه تیمی انتخاب می‌کند. رفع انجماد روابط دو کشور امری ساده یا سریع نخواهد بود.

مخصوصاً اگر سمت‌های کلیدی در تیم ترامپ به "عقابها" (چون باب کورکر) تعلق یابد. هرچند تردیدی نیست که سامانه "مهار و توازن" حاکم در حوزه سیاسی آمریکا وارد کار می‌شود (و تندروان دست تنها سیاست آینده آمریکا را تعیین نمی‌کنند)

تبعه ساده روسیه علتی برای نگرانی ندارد. آرامش و فقط آرامش! 4 ماه قبل، کارتر پیج (مشاور امنیت بین‌المللی ترامپ) حین سخنرانی در مدرسه اقتصاد روسیه از ضرورت انجماد زدایی روابط دو کشور سخن می‌گوید و امیدواریم همین امر رخ دهد.

49311


ثبت نظر

ارسال