بحران در روسیه بدرازا خواهد کشید

در سنجش ماهانه انستیتوی تحلیل جامعه شناسی پیش بینی شده است بحران اقتصادی در روسیه به میزان مختلف سه چهارم جمعیت را تحت الشعاع قرار داده است.
  • یکشنبه 30 آبان 1395 ساعت 22:27

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روزنامه ودمستی،5/27% مردم روسیه معتقدند بحران به آنها لطمه شدید وارد کرده است.

این رقم 3% بیش از سنجش ماه قبل است. یک سوم جمعیت آماری از بیکاری بیم دارند. درصد کسانی که دستمزد آنها پایین رفته و دستمزدشان با تأخیر پرداخت می‌شود بالا رفته است. همزمان تعداد افراد خوشبین نسبت به روند آینده اوضاع اقتصادی کشور کاهش یافته است. درصد افرادی که احساس می‌کنند اوضاع تغییر نکرده به طور محسوس کاهش یافته اما تعداد افرادی که معتقدند اوضاع به طور محسوس رو به وخامت رفته 7% بالا رفته است.

جامعه شناسان اشاره می‌کنند که صرفه جویی، شیوه اصلی هماهنگی مردم با بحران بوده و حتی بخش مرفه جامعه این راهبرد را پیشه کرده است.

طی دوره گذشته درآمدهای نقدی واقعی جمعیت 3/5% و حق بازنشستگی واقعی 6/3% کاهش داشته است. اما به نظر بانک جهانی، نمایندگان طبقه متوسط یک دهم درآمدهای خود را از دست داده‌اند.

مردم به اقتصاد ضعیف خو گرفته و برای دوران طولانی زندگی در شرایط ناجور آماده می‌شوند. نشانه‌های مشهود خروج از بحران در کار نیست. همزمان خاطر نشان می‌شود بحران برای حکومت ریسک سیاسی در بر ندارد.

52311


ثبت نظر

ارسال