روایتی ازسختی کار مهندسان الکترونیک هواپیمایی

اکونیوز:مدیر کل الکترونیک شرکت فرودگاهها با اشاره به مشکلات جذب نیروی انسانی گفت:شرکت فرودگهاهها دارای 54 فرودگاه و صدها سایت هوانوردی است که بعضا دور از مراکز استانها بوده و در نقاط دور افتاده و صعب العبور می باشد.
  • دوشنبه 1 آذر 1395 ساعت 16:15

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، "مهندس محمد امیرانی" درگفت و گو با اکونیوز افزود:سرکشی، نگهداری و رفع خرابی از این تجهیزات کار سخت و طاقت فرسایی است. و این موضوع از سختیهای کار مهندسین الکترونیک هواپیمایی است،طبعیتا هرکسی علاقه و توانایی انجام چنین ماموریتهایی را نداشته و این موضوع برای  مهندس برق و الکترونیک فارغ التحصیل از دانشگاه‌های معتبر نیز چندان جذابیت ندارد.علاوه بر آن  قوانین دولتی جذب، استخدام و بکارگیری نیروهای جدید را بسیار محدود کرده است.
وی اظهار داشت: جایگزینی نیروهای قدیمی از یک سو و تقاضاهای توسعه فرودگاههای و زیرساختهای ناوبری هوایی و تامین نیروی انسانی مناسب آنها از سوی دیگر چالش بزرگی است که امیدواریم با پیگیریهای مسئولین محترم شرکت فرودگاهها راه حل مناسبی جهت برون رفت از این مشکل پیدا شود.
این مقام مسئول اظهار داشت:در این اوضاع بحث تحریم ها هم مزید بر علت می شود به عنوان مثال وقتی در سالیان قبل تجهیزاتی خریداری شده و پس از تحریم شرکت فروشنده از ارائه قطعات یدکی و پشتیبانی فنی امتناع میکنند کارشناسان ما بدون ابزار و قطعات یدکی میبایست این تجهیزات را که بطور مستقیم بر ایمنی پروازها تاثیر گذارند را راه اندازی، نگهداری و تعمیر نمایند. و این موضوع استرس و فشار زیادی را به کارشناسان و مهندیس الکترونیک هوایپیمایی وارد می‌کند.
امیرانی تصریح کرد: ما با فرسودگی تجهیزات مواجه هستیم و در ده سال گذشته آنطور که می‌بایست نتوانستیم آنها را نوسازی کنیم و طبیعی است هرچقدر عمر تجهیزات بالا رود مشکلات و هزینه نگهداری آنها نیز افزایش می‌یابد.
وی ادامه داد: موقعیت استثنایی کشورمان در ارتباط پروازهای شرق و غرب عالم اگرچه فرصتی است برای کشور عزیزمان ، ولی تعدد مسیرهای ورودی و خروجی پرواز به فضای کشور و همچنین گستردگی و پراکندگی راههای هوایی و لزوم ایجاد پوششهای فرکانسی آنها از مشکلات دیگری است که با آن مواجه هستیم.
مدیر کل الکترونیک شرکت فرودگاهها امیرانی در مورد اثرات برجام بر تامین تجهیزات مورد نیاز گفت: رفت و آمدهای تامین کننده‌گان این گونه تجهیزات در یک سال گذشته زیاد شده و در این زمینه قرارداد خرید یکدستگاه رادار که از 12 سال پیش متوقف شده بود مجددا فعال شد و انشا الله در آینده نزدیک شاهد ورود آن به کشور خواهیم بود. و از طرف دیگر نیز قرارداد خرید یکدستگاه رادار پیشرفته  تقرب جهت فرودگاه مهرآباد نیز بسته شده که در صورت حل و فصل مسائل بانکی در او اخر سال آینده نصب و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.  و همچنین تجهیزات محدودی را از شرکتهای معتبر اروپایی خریداری کردیم که بخشی از آن وارد کشور شده و بخشی دیگر در حال انتقال به کشور است. البته در این زمینه تامین کنندگان اصلی اینگونه تجهیزات که بیشتر آنها امریکایی و یا کانادایی هستند حضور چشمگیری نداشته اند. و در حال حاضر به نظر می رسد عمده مشکل در تامین تجهیزات هوانوردی در حوزه زیرساخت ناوبری و فرودگاهی محدودیتهای تبادل بانکی است که امیدواریم با تلاشهایی که صورت گرفته هرچه زودتر برطرف گردد.
امیرانی افزود:12 نوامبر روز جهانی الکترونیک هواپیمایی است که این روز را به همکاران خود در اداره کل ارتباطات و ناوبری شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و همه ی کسانی که در این حوزه فعالیت دارند تبریک عرض نموده و امیدوارم با رویکرد کشور و رویکرد شرکت فرودگاهها این مشکلات که در ارتقا زیر ساخت های هوانوردی است را کمرنگ کنیم و گامی در این قضیه برداریم و به مردم این نوید را می دهیم که در این حوزه خط قرمز ما ایمنی است و عملکردمان در سی سال گذشته نشان میدهد که در زمینه ایمنی هوانوردی که مستقیما با جان و مال مردم در ارتباط است هیچگونه اغماضی صورت نخواهد گرفت.
به گزارش اکونیوز، فدراسیون بین المللی ایمنی ترافیک هوایی (IFATSEA)دوازدهم ماه نوامبر را به عنوان روز جهانی پرسنل تامین کننده ایمنی در ترافیک هوایی از طریق تجهیزات الکترونیکی تعیین نموده است . در این روز پرسنل تامین کننده ایمنی در ترافیک هوایی از طریق تجهیزات الکترونیکی به مناسبت دستاوردهای موفقیت آمیز خود در طی سالیان متمادی و مشارکت فعالانه در ایجاد آسمانی ایمن در سطح بین المللی را جشن می گیرند .
در شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران نیز به پاس خدمات دستاندرکاران این اداره کل و تلاش های مجدانه و سخت کوشانه این عزیزان در نصب ؛ تعمیر و نگهداری سیستم های تحت مسئولیت خود هم راستا با سیاست های کلان نظام علی الخصوص در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل مزین شده است؛ از مهندسین دست اندر کار در این اداره کل تقدیر و تشکر به عمل خواهد آمد.



ثبت نظر

ارسال