مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا کم شد

اکونیوز:رئیس مرکز سلامت محیط سازمان محیط زیست تاکید کرد: بر اساس آمار، مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در دو سال گذشته کاهش داشته است.
  • دوشنبه 1 آذر 1395 ساعت 15:30

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،" خسرو صادق نیت" رئیس مرکز سلامت محیط و کار سازمان حفاظت محیط زیست ضمن برشمردن زیان های جدی سرب و بنزن موجود در هوا برای سلامتی انسان گفت: بنزن هوا اکنون به طور چشمگیری کاهش یافته و از سال ۱۳۸۳ عملاً سرب از آلاینده های کلان شهرهای ما حذف شده است.
وی افزود: شاخص های کنونی در غالب ایام سال به گونه ای است که از ۶ شاخص ما، ۵ شاخص سالم یا پاک هستند و در حالی که در سالهای گذشته نگرانی اصلی ما آلاینده هایی مثل ازن و NO۲ بود، الان این آلاینده‌ها در وضعیت قابل قبول و زیر حد استاندارد هستند و نگرانی اصلی ما امروز ذرات زیر ۲.۵ میکرون است که قبل از سال ۱۳۹۱ اصلا اندازه گیری و سنجش نمی شد.
صادق نیت ضمن اعلام این که برای ما بیش از هر چیز مسائل مربوط به اورژانس است که اهمیت دارد تاکید کرد: بررسی‌هایی که در رابطه با بیماری ها و مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا داشتیم و آمارهای اولیه که به دست آوردیم نشان می دهد تعداد مرگ کل در سنین بالای ۳۰ سال بر اثر عوامل مرگ منتسب به آثار ناشی از آلودگی هوا در سال ۱۳۹۲ نسبت به سال ۱۳۹۳ اثرات کاهشی داشته است و در سال ۱۳۹۴ نسبت به سال ۱۳۹۳ روند کاهش ادامه داشته است.
رئیس مرکز سلامت محیط و کار سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: اثرات کوتاه مدت نسبت به بلند مدت روند بیشتری را نشان می دهد و انتظار ما این است که این روند کاهشی را در بلند مدت بیشتر شاهد باشیم.



ثبت نظر

ارسال