ازهمکاری ایران و اسلوونی در کشورهای ثالث حمایت می کنیم

وزیر نیرو گفت: از همکاری مشترک شرکت ها و موسسات ایرانی و اسلوونی در کشورهای ثالث حمایت و پشتیبانی می کنیم.
  • سه شنبه 2 آذر 1395 ساعت 18:9
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما حمید چیت چیان در همایش اقتصادی ایران و اسلوونی که با حضور رئیس جمهور این کشور در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، افزود: به عنوان رئیس کمیسیون همکاری های اقتصادی دو کشور ایران و اسلوونی اعلام می کنم آماده ایم زمینه های همکاری فعالان اقتصادی دو کشور را فراهم کنیم تا فعالیت های مشترک اقتصادی دو کشور سامان یابد.

وی با بیان اینکه ایران و اسلوونی دارای زمینه های متعددی برای همکاری های اقتصادی هستند گفت: اراده سیاسی رهبران دو کشور نیز بر توسعه همکاری ها قرار گرفته است از این رو دو کشور می توانند با بهره مندی از ظرفیت های یکدیگر به ویژه ظرفیت های فراوان ایران شامل برخورداری از جمعیت زیاد و بازارهای داخلی و منطقه ای بزرگ ، در حوزه های ماشین سازی سنگین، توربین های آبی، انرژی های نو و حوزه های مالی و بانکی همکاری کنند.

برای فعالیت سرمایه گذاران در ایران تضمین می دهیم

رئیس جمهور اسلوونی گفت: سرمایه گذاران خود را برای فعالیت در ایران تشویق می کنیم و حاضریم این فعالیت ها را تضمین کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، آقای بوروت پاخور در همایش اقتصادی ایران و اسلونی که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد ، افزود: اطمینان می دهیم در آینده ای نزدیک روابط خود را با ایران ارتقا دهیم و به سطح پیش از 2011 برسانیم سپس این روابط را متناسب با طرفیت های دو کشور افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه ایران و اروپا باید به یکدیگر اعتماد کنند ، گفت: روابط ایران و جامعه بین المللی در سالهای گذشته به علت تحریم ها سرد شده بود و نیازمندیم این روابط را به سطح قبل از تحریم ها برگردانیم و در این باره زمینه های ارتقا سطح روابط فراهم است.

رئیس جمهور اسلونی با اشاره به بازگشایی سفارت این کشور که فردا در تهران انجام می شود ، گفت: بازگشایی سفارتمان در ایران فصل جدیدی را در روابط دو کشور رقم خواهد زد ضمن اینکه فعالان اقتصادی ایرانی به راحتی می توانند با شرکای اسلوونی از طریق این سفارتخانه تعامل کنند.

باروت همچنین به جلسه طولانی خود با رئیس جمهور کشورمان اشاره کرد و گفت: علت طولانی شدن دیدارم با رئیس جمهور ایران بحث هایی جدی درباره دیدگاه های ایران و اسلوونی در خصوص تحولات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی بود و بعد از این جلسه بود که احساس کردم اعتماد میان دو کشور برقرار شده است.

در همایش فعالان اقتصادی ایران و اسلونی که آقایان چیت چیان وزیر نیرو، شافعی رئیس اتاق ایران ، رئیس اتاق بازرگانی اسلوونی و فعالان اقتصادی دو کشور حضور داشتند همچنین چهار سند همکاری بخش های خصوصی دو کشور در حوزه های سرمایه گذاری، بانکی، انرژی و فولاد امضا شد.


ثبت نظر

ارسال