در 10 سال اخیر فرهنگ کار را از بین برده‌ایم/ دولت باید زیرساخت کارآفرینی را فراهم کند

نایب‌رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: متأسفانه هنوز تصور می‌شود باید دولت اشتغال تولید کند و حتی در خانواده پدر مسئول ایجاد اشتغال برای نوجوان است البته زیرساخت کارآفرینی را باید دولت تأمین کند.
  • سه شنبه 2 آذر 1395 ساعت 18:57

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پرستوها، محسن خندان‌دل نایب‌رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در نشست دانشگاه کارآفرین در دانشکده اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد ظهر امروز اظهار داشت: در کشور ما میل به فعالیت‌های شراکتی کمتر است البته فرهنگ شراکت هم کمتر موردتوجه قرارگرفته است.

وی ادامه داد: بهترین روش نهادینه کردن کارآفرینی استفاده از فضای دانشگاهی و مسیر آموزش در دانشگاه‌ها است.

خندان‌دل در پاسخ به یک از دانشجویان گفت: انجام هر فعلی را در سطح ابتدایی کار می‌گوییم و در کارآفرینی هم به دنبال ارتقا کار هستیم اما کار تنها بعد فیزیکی ندارد.

نایب‌رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بابیان اینکه کارآفرینی با اشتغال متفاوت است ، افزود: با توجه به اینکه 36 درصد از افراد جامعه زیر 25 سال سن دارند متأسفانه هنوز تصور می‌شود باید دولت اشتغال تولید کند و حتی در خانواده پدر مسئول ایجاد اشتغال برای نوجوان است البته زیرساخت کارآفرینی را باید دولت تأمین کند.

وی عنوان داشت: دانشجویان امروزه باید بیشتر به دنبال کارآفرینی باشند تا اشتغال زیرا عرصه تجارت افکار است و ریسک‌پذیری را باید تقویت کنیم.

خندان‌دل با اشاره به اینکه کارآفرینی باپشتکار و تلاش جدی محقق می‌شود افزود: در کارآفرینی اجتماعی قبل از ریسک‌پذیری باید به خودباوری رسید و اگر هدف بلندمدت بالایی را تصور نکنید کارآفرین نخواهید شد.

حسین پور عضو اتاق بازرگانی خراسان رضوی نیز بیان داشت: کارآفرینی هم‌اکنون به‌عنوان یک ارزش در جامعه شناخته نمی‌شود درحالی‌که که اگر فرهنگ کارآفرینی را بخشی از فرهنگ جامعه بدانیم باید برای ترویج آن تلاش کنیم.

وی ادامه داد: در جامعه خلق ثروت از طریق ایجاد کار نهادینه نشده است و در دانشگاه‌ها نیاز است فرهنگ کار گفتمان سازی شود.

حسین پور افزود: طنزهای تلخی در جامعه مطرح می‌شود که نشان از واقعیت‌هایی است و در حقیقت در 10 سال اخیر فرهنگ کار را از بین برده‌ایم.

وی عنوان داشت: ما در عرصه‌های صنعت نیازمند فارغ‌التحصیلانی خلاق و ریسک‌پذیر هستیم که بتوانند کار ایجاد کنند.

عضو اتاق بازرگانی خراسان رضوی در انتها بیان داشت: نقش تشکل‌های صنعتی خصوصی در جامعه افزایش اطلاع‌رسانی، تسهیل گری و روشنگری اقتصادی است.

انتهای پیام/


ثبت نظر

ارسال