کمبود پزشک متخصص داخلی در درمانگاه مشگین شهر و نارضایتی بیماران

رئیس درمانگاه تامین اجتماعی مشگین شهر گفت: عمده مشکل ما نبود پزشک متخصص داخلی در درمانگاه مشگین شهر است.
  • سه شنبه 2 آذر 1395 ساعت 18:57

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آذرسلام،آریا رئیس درمانگاه مشگین شهر، ضمن تشریح عملکرد درمانگاه در 7 ماهه سالجاری گفت: از اول سال جاری 84هزار و 762 نفر در درمانگاه توسط همکاران پزشک تحت معاینه قرار گرفته و از خدمات درمانی آن بهره مند شده اند که از این تعداد 66 هزار و 101 نفر توسط پزشکان عمومی و 7هزارو 273 نفر توسط پزشکان متخصص و 11 هزارو 388 نفر هم توسط دندانپزشکان بوده است. مجموع آمار ویزیت  ها درمقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش 26.5 درصدی را نشان می دهد.

آریا در ادامه گفت :در هفت ماهه سالجاری 68 هزار و 860 مورد مراجعه به داروخانه درمانگاه صورت گرفته و 226هزار و 151 قلم دارو به مراجعین تحویل داده شده که در این زمینه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 39درصدی را نشان می دهد.

رئیس درمانگاه مشگین شهر افزود: در هفت ماهه سال 1395 آمار مراجعین به آزمایشگاه این مرکز درمانی با رشد 31 درصدی  6 هزارو 726 نفر بوده که 37 هزارو 207 مورد آزمایش انجام شده است. در بخش رادیولوژی هم آمار مراجعات رشد 60 درصدی را نشان می دهد و تعداد مراجعات حدود 4031 نفرو بیش از 4497 مورد تصویر برداری رادیولوژی انجام گرفته است.

 دکتر آریا آمار مراجعین درمانگاه در هفت ماهه سال 1395 را در بخش مامایی 2701 نفر و در بخش پانسمان و تزریقات  را 41 هزارو 393 مورد وتعداد نوار قلب گرفته شده را هم 1839 مورد اعلام کرد.

رئیس درمانگاه مشگین شهراز انجام فلوراید تراپی در بخش دندانپزشکی برای افراد زیر 15 سال در آن مرکز خبر داد و گفت : در راستای ارتقاء بهداشت دهان و دندان و استحکام بخشی دندان، تمامی مراجعین زیر 15 سال به بخش دندانپزشکی فلوراید تراپی می شوند که این عمل برای هر فرد در سال 2 بار تکرار می شود و در پرونده پزشکی نامبرده ثبت می شود.

وی گفت : در فصول سرد سال آمار مراجعین به درمانگاه  مشگین شهر بیش از 60درصد افزایش می یابد و اقدامات و پیش بینی های لازم را در این خصوص اندیشیده شده است.

وی تصریح کرد: عمده مشکل ما نبود پزشک متخصص داخلی در درمانگاه مشگین شهر بوذه و با توجه به نیاز درمانگاه و درخواست مراجعین به پزشک متخصص داخلی در این زمینه با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان مذاکراتی انجام شده که در صورت تامین پزشک متخصص داخلی درمانگاه ، خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان و مراجعین تامین شود.

لازم به ذکر است درمانگاه تخصصی مشگین شهر با پزشکان عمومی، متخصصین؛ زنان  زایمان، اطفال، دندانپزشک، ماما ، در دو نوبت صبح وعصر با واحد های داروخانه ،رادیولوژی، آزمایشگاه، تزریقات، پانسمان و نوارقلب توسط کادر مجرب خدمات ارائه می کند.

انتهای پیام/


ثبت نظر

ارسال