جمع آوری مبلغ یک میلیارد و 100 میلیون تومان برای کودکان اوتیسمی

حامی انجمن کودکان اوتیسمی گفت: هزینه های آموزشی و توانبخشی کودکان اوتیسمی ماهیانه بالغ بر 2 الی 3 میلیون تومان در ماه است.
  • سه شنبه 2 آذر 1395 ساعت 18:10
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در نشست کمپین 20 روزه خانه اتیسم ایران که ظهر امروز در پردیس سینمای چارسو برگزار شد، اشکان خطیبی بازیگر تلویزیون و سینما و حامی انجمن کوکان اوتیسمی گفت: انجمن اوتیسم ایران اولین تشکل غیر دولتی ملی آموزشی و توانبخشی است که در مهر ماه سال ۹۲ با هدف افزایش دانش و آگاهی جامعه و توانمندسازی والدین تاسیس شد.

وی ادامه داد: خانه اوتیسم ایران حدود 900 عضو اوتیسمی دارد که تاکنون حدود 900 پرونده برای بچه‌های اوتیستیک در این خانه به ثبت رسیده است.

وی افزود: یعنی ما از سه تا چهل سال در این خانه عضو داریم که بیشتر آنها حضور فعال دارند و در کارهای درمانی و کلینیکی شرکت می کنند.

حامی انجمن بچه های اوتیسمی بیان کرد: خوشبختانه استقبال هنرمندان و ورزشکاران از این موضوع خیلی خوب بود و حتی به صورت داوطلبانه صورت گرفت.

خطیبی افزود: با کمک دوستان توانستیم کمپین راه بیندازیم و این موضوع را رسانه‌ای کنیم تا اینکه پس از گذشت یک سال از فعالیت رسمی این انجمن در زمینه اطلاع رسانی و افزایش دانش و آگاهی جامعه در سطح کشور داشته باشیم.

وی تصریح کرد: به دلیل استقبال بیش از پیش مردم و حمایت های مالی بالا توانستیم یک کمپین کمک برای بچه های اوتیسمی راه بیندازیم.

حامی بچه های اوتیسمی گفت: کمپین کمک به خانه اوتیسم از شنبه 8 آبان ماه شروع شد و افرادی مثل علی پروین، علی کریمی، علی انصاریان،رضا یزدانی، محمد سلوکی، مهدی سلطانی، امیر جعفری، لاله اسکندری، شهرام قائدی، گلاره عباسی، بهاره رهنما، علی رام نورایی، ارمیا قاسمی، محراب قاسمخانی و امیر مهدی ژوله که در اینستاگرام بازدید کننده های زیادی دارند از مردم تقاضای کمک کردند.

خطیبی ادامه داد: در حال حاضر مبلغ یک میلیارد و صد میلیون تومان جمع آوری شده است.

وی در خصوص بیمه این کودکان یادآور شد: هنوز و در حال حاضر این کودکان و بچه ها بیمه نیستند و از مسئولان انتظار داریم اقداماتی از قبیل بیمه و غیره را در اختیار این کودکان و انجمن قرار دهند.

خطیبی اضافه کرد: این کمپین، کمپینی نوپا است و نیاز به یک تشکل دارد تا بتوانیم هر چه بهتر و سریع تر کارها را به نحو احسن انجام دهیم.

حامی کودکان اوتیسمی اشاره کرد: هزینه های آموزشی و توانبخشی کودکان اوتیسمی ماهیانه بالغ بر 2 الی 3 میلیون تومان در ماه است و پس باید کاری کرد تا این مبالغ کمتر و از این کودکان حمایت شود.

خطیبی یادآورشد: ما تا آخر در کنار این کودکان و این کمپین هستیم و می مانیم تا بتوانیم برای شکوفایی این کودکان اوتیسمی در کشورمان گام های استوارتری برداریم.

در ادامه این نشست  بازیگر مطرح سینما و تلویزیون به بیان توضیحاتی در رابطه با اوتیسم و ضرورت و اهمیت شناخت و اطلاع رسانی در این حیطه پرداختند.

انتهای پیام/

ثبت نظر

ارسال