نبود نظارت علت اصلی افزایش قیمت برنج

دبیر انجمن برنج ایران گفت: نبود نظارت در بازار به ویژه در بازار عرضه علت اصلی افزایش قیمت برنج است.
  • سه شنبه 2 آذر 1395 ساعت 22:30
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، جمیل علیزاده شایق در برنامه تلفنی در خبر 21 با اشاره به افزایش قیمت این محصول پرمصرف ایرانیان افزود: اگر در بازار به ویژه در مراکز عرضه نظارت جدی صورت بگیرد ما نباید شاهد افزایش قیمت برنج باشیم.

وی با بیان اینکه این محصول به قیمت ارزان از کشاورزان خریداری و در کارخانه اصلاح و سپس وارد بازار می شود گفت: متاسفانه درحالی که سرانه مصرف کشور تغییری نکرده و تولید هم کاهش نیافته است با افزایش قیمت روبه رو هستیم.

وی تاکید کرد: در اسفند پارسال هم زمانی که برنج ایرانی در مناطق تولید مثل مازندران و گیلان هشت هزار و 500 تومان بود در مناطقی پرمصرفی همچون تهران، شیراز و اصفهان حتی تا 13 هزار تومان دست مصرف کننده می رسید و این نشان از نبود نظارت است.

علیزاده شایق در پاسخ به این پرسش که آیا انجمن برنج ایران با واردات این محصول موافق است یا نه گفت: از آنجا که علاوه بر تولید داخل 800 هزار تن در سال نیازمند واردات هستیم چاره ای جز این کار نیست اگر چه هنوز آمار دقیق از کم بود برنج در کشور نداریم.

دبیر انجمن برنج ایران در پایان گفت: قیمت تمام شده برنج در دنیا هرساله کاهش می یابد اما در ایران بالا می رود که اگر در داخل هم روند قیمت تمام شده کاهشی باشد و علاوه بر آن آمار دقیقی از کمبود برنج داخلی داشته باشیم می توانیم به اندازه نیاز وارد و عرضه و تقاضا را مدیریت کنیم.

ثبت نظر

ارسال