حرکت تاج قابل تحسین است/ باید تکلیف خودمان را با AFC مشخص کنیم/ از آزاد شدن پول‌های بلوکه شده ایران در فیفا بی‌خبرم

هدایت ممبینی گفت: ما باید قدرت خودمان را در کنفدراسیون فوتبال آسیا بیشتر کنیم و همچنین کسی که به نمایندگی از ایران در AFC معرفی می‌شود برای این کشور و فوتبال ایران کار کند و دنبال منافع شخصی خودش نباشد.
  • چهارشنبه 3 آذر 1395 ساعت 9:3

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی دور رفت مقدماتی مسابقات جام جهانی روسیه در مالزی مهمان سوریه بود و این بازی در حالی که می‌توانست در زمین مناسب‌تری برگزار شود یا حداقل به زمان دیگری موکول شود اما به دلیل ضعف فدراسیون فوتبال در کنفدراسیون فوتبال آسیا در زمین باتلاقی سرمبان برگزار شد و شاگردان کی‌روش دو امتیاز مهم این بازی را از دست دادند.

هدایت ممبینی عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال که در مالزی حضور داشت در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد برگزاری بازی ایران و سوریه در زمین باتلاقی سرمبان گفت: «مسئولان فدراسیون فوتبال یکماه قبل از بازی، پیش بینی کرده بودند که احتمال بارندگی شدید در مالزی و خراب شدن اوضاع چمن ورزشگاه محل برگزاری بازی وجود دارد اما متاسفانه درخواست های فدراسیون فوتبال کارساز نبود و بازی در زمین باتلاقی سرمبان برگزار شد. برگزاری بازی در زمین وحشتناک سرمبان در شان فوتبال آسیا نبود.»

وی ادامه داد: «تیم ملی فوتبال ما در زمین بهتر می‌توانست به راحتی و با اختلاف از سد سوریه عبور کند اما لجبازی‌های AFC باعث شد که این بازی در سرمبان برگزار شد و سود آن هم به نفع سوری‌ها تمام شود در حالی که زمین های بهتری در کوالالامپور وجود داشت که چمن آنها به مراتب بهتر از سرمبان بود و در صورت بارش باران شدیدتر هم آسیبی به چمن وارد نمی‌شد. اما امیدوارم کنفدراسیون فوتبال آسیا در برنامه‌ریزی‌های بعدی دقت بیشتری به خرج دهد و تصمیماتی را اتخاذ کند که در شان فوتبال آسیا باشد.»

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص عدم حضور تیم های ملی فوتبال ایران در انتخاب برترین‌های آسیا بیان کرد: «فوتبال جزئی از زندگی ایرانی‌ها است و مردم ما و به خصوص جوانان ما با فوتبال زندگی می‌کنند. در سال گذشته تیم‌های فوتبال ما در مسابقات مختلف بین المللی نتایج درخشانی کسب کردند ولی متاسفانه در انتخاب کنفدراسیون فوتبال آسیا برای مراسم بهترین‌های آسیا نامی از آنها برده نشد. این مساله نشان دهنده ضعف ما در AFC است. ما باید قدرت خودمان را در کنفدراسیون فوتبال آسیا بیشتر کنیم و همچنین کسی که به نمایندگی از ایران در AFC معرفی می‌شود برای این کشور و فوتبال ایران کار کند و دنبال منافع شخصی خودش نباشد.»

وی در مورد نامه اعتراضی رئیس فدراسیون فوتبال به شیخ سلمان که در این باره نوشته شد نیر گفت: «باید تکلیف خودمان را با AFC مشخص کنیم تا جایگاه فوتبال ایران در آسیا مشخص شود. من حرکت آقای تاج را تایید و تحسین می‌کنم و حتما لازم بود چنین برخوردی صورت گیرد. فوتبال ایران در بحث فنی یکی از قطب‌های آسیا است اما در بحث اداری قدرت زیادی نداریم و این نامه اعتراض آمیز تاج باعث می‌شود تا مسئولین فوتبال آسیا از این به بعد برای فوتبال ما احترام خاصی قائل شوند.»

ممبینی در رابطه با صحبت‌هایی مبنی بر آزاد شدن دو میلیون دلار از پول‌های بلوکه شده ایران در فیفا گفت: «قبلا مکاتبات زیادی در مورد آزاد شدن پول‌های بلوکه شده ایران انجام شد و مسئولان فیفا هم از ما بانک عامل خواستند تا معرفی کنیم و ما هم بانک عامل را معرفی کردیم. دو ماهه این مساله در چرخه اداری فیفا در حال بررسی است. من اطلاع دقیقی از آزاد شدن پول های بلوکه شده ایران ندارم اما به احتمال زیاد تا چند وقت دیگر این مشکل حل خواهد شد.»

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد انتخاب علیرضا فغانی به عنوان بهترین داور فوتبال آسیا و قرار گرفتن نامش به عنوان یکی از نامزدهای کسب عنوان بهترین داور جهان افزود: «من این افتخار بزرگ را خدمت آقای فغانی و تیم داوری‌اش تبریک می گویم. انتخاب فغانی به عنوان بهترین داور آسیا نشان دهنده ظرفیت بالای داوری ایران در سطح بین المللی است. ما در فوتبال خودمان ظرفیت‌های زیادی را در داوری در اختیار داریم و با برگزاری کلاس‌های آموزشی و در اختیار دادن امکانات بیشتر می‌توانیم داوران زیادی را مانند فغانی تربیت کنیم که در سطح جهان افتخار آفرینی کنند.»

وی در خصوص انتخاب رئیس سازمان لیگ و تبدیل حالت سرپرستی این سازمان به حالت ریاست دائم گفت: «در جلسه قبل هیات رئیسه آقای بهاروند به عنوان سرپرست سازمان لیگ معرفی شدند و تا زمان برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال او به عنوان سرپرست باقی می‌ماند و در صورت رای آوردن در این مجمع به عنوان رئیس دائم سازمان لیگ معرفی می‌شوند.»


ثبت نظر

ارسال