پیکان با سرعت از سد ورامین گذشت

تیم والیبال پیکان در دیدار هفته هشتم لیگ برتر مقابل تیم متین صالحین ورامین با نتیجه سه بر صفر به پیروزی دست پیدا کرد.
  • چهارشنبه 3 آذر 1395 ساعت 18:40

ساعت 17:30 منتظر شود//// آغاز دیدار متین ورامین و پیکانبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ در دومین دیدار این هفته لیگ برتر از ساعت 18:30 در خانه والیبال تهران، شاگردان پیمان اکبری سرمربی پیکان مقابل صالحین ورامین صف آرایی کردند.

پیکان تهران با 6 برد و 15 امتیاز در رتبه دوم جدول است و نماینده والیبال ورامین با 5 برد و 12 امتیاز در رتبه پنجم قرار دارد. دو تیم در هفته چهارم مغلوب حریفان خود شدند، در هفته های پنجم و ششم سربلند از زمین والیبال خارج شدند، اما در هفته هفتم پیکان سه امتیاز در اراک به دست آورد و صالحین تنها یک امتیاز در ساری صید کرد.

با توجه به شرایط رو به رشد 2 تیم در هفته های اخیر این دیدار می تواند یکی از جذابترین مسابقات هفته هشتم لیگ برتر والیبال باشد.

ست نخست

ست نخست دیدار تیم های والیبال متین صالحین ورامین و پیکان با نتیجه 25 بر 19 به نفع تیم پیکان رقم خورد.

ابراهیم فیروزی به عنوان داور اول و داوود نادری به عنوان داور دوم قضاوت این بازی را برعهده داشتند.

ترکیب اولیه تیم والیبال پیکان را در این بازی مصطفی شریفات٬ سعید معروف٬ مسعود غلامی٬ امیر غفور٬ محمدجواد معنوی‌نژاد٬ فرهاد نظری افشار و مهدی مرندی تشکیل دادند.

در تیم متین ورامین هم بهرام فرید٬‌سعید مصطفی‌وند٬ امیر حسینی٬‌حسام بخششی٬ محمد محمدکاظم٬ علی رضا نصراصفهانی و احسن الله شیرکوند ارنج اصلی را تشکیل دادند.

محمد موسوی عراقی دفاع وسط تیم بانک بعد از بازی با پارسه برای دیدن دیدار پیکان در سالن ماند اما تماشاگران ورامینی حاضر در سالن با شعارهای غیراخلاقی خود اجازه ماندن به وی ندادند.

در این ست 2 تیم به صورت پایاپای امتیازآوری کردند و ستاره‌های پیکان نتوانستند تا اواسط ست برتری نسبت به حریف داشته باشند اما به طور ناگهانی خودروسازان با روی آوردن به برنامه های سرعتی کار امتیازآوری را برای ورامینی‌ها سخت کردند و اختلاف امتیاز 2 تیم بیشتر شد.

ست دوم

تیم والیبال پیکان در ست دوم دیدار با متین صالحین ورامین با نتیجه 25 بر 18 پیروز شد.

پیکانی‌ها ست دوم را هم پرقدرت آغاز کردند و فرصت خودنمایی را از حریف گرفتند. امیر غفور اسپکر تیم پیکان در این بازی توانست عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش بگذارد و نشان دهد که تا رسیدن به روزهای اوجش راهی نمانده است.

حساسیت بالای بازی٬ استرس زیادی را به بازیکنان به خصوص پیکانی‌ها که برای برد آمده بودند٬ وارد کرده بود اما سعید معروف کاپیتان این تیم توانست به خوبی هم تیمی‌هایش را رهبری کند و آرامش را به آن‌ها بازگرداند.

وقت استراحت فنی نخست این ست با نتیجه 8 بر 4 به نفع تیم پیکان رقم خورد.

حمزه زرینی که به علت مصدومیت از ناحیه مچ پا نیاز به استراحت داشت بعد از وقت استراحت وارد زمین شد و برای ورامینی‌ها بازی کرد. پیکانی‌ها به خوبی توانستند اختلاف 5 امتیازی به وجود آمده خود را با ورامین حفظ کنند تا با خیالی راحت‌تر برای بازی را برای رسیدن به برد دنبال کنند.

شاگردان ترکاشوند در این بازی نتوانستند در دفاع داخل میدان عملکرد خوبی داشته باشند و همین موضوع اختلاف امتیاز 2 تیم را بالا برد. در امتیاز 23 بر 16 فرهاد نظری افشار در تیم پیکان جای خود را به سلیم چپرلی دریافت کننده جوان پیکان داد.

ست سوم

تیم والیبال پیکان توانست در ست سوم با نتیجه 25 بر 16 تیم متین صالحین ورامین را شکست دهد.

در این ست ترکاشوند با تقویت دریافت کننده های خود کار را محکمتر آغاز کرد اما پیکانی‌ها که تجربه شکست برابر پارسه را داشتند نمی‌خواستند تا دقایق پایانی بازی را رها کنند.

در این ست رزم‌فر دفاع وسط تیم ورامین توانست با اسپک‌های خوبش امتیازآوری کند اما پیکانی‌ها عزم خود را برای برد سه امتیازی در این هفته جزم کرده بودند.

وقت استراحت فنی نخست این ست با نتیجه 8 بر 2 به نفع پیکانی‌ها رقم خورد.

نکته قابل توجه در این دیدار حساس آرامش محمد ترکاشوند سکاندار ورامینی‌ها بود وی که دوران بازیگری‌اش هم در اخلاق و رفتار حرفه‌ای سرآمد همگان بود از زمانی که وارد عرصه مربیگری هم شده است همان متانت را در زمان هدایت شاگردانش حفظ کرده است.

مسعود غلامی در این بازی توانست برای سرمه‌ای‌پوشان پیکان عملکرد قابل قبولی داشته باشد وی در کنار محمد جواد معنوی‌نژاد به عنوان دریافت کننده‌های قدرتمند پیکان عملکرد بی نقصی داشتند و توانستند به خوبی توپ اول را به دست معروف برسانند وی هم به خوبی هم ‌تیمی‌هایش را تغذیه کرد.

هوادارن پیکان در دقایق پایانی بازی از عوامل نیروی انتظامی که توانستند به خوبی امنیت و آرامش را در سالن ایجاد کنند تشکر کردند.

 
 

ثبت نظر

ارسال