توصیه سلطانی فر به روسای ورزشی: حسابرسی مالی داشته باشید

وزیر ورزش و جوانان نظارت دقیق بر مسائل مالی را به روسای فدراسیون ها و مدیران ورزشی توصیه کرد.
  • چهارشنبه 3 آذر 1395 ساعت 15:23
توصیه سلطانی فر به روسای ورزشی: حسابرسی مالی داشته باشید
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛  مسعود سلطانی فر در نشست روسای فدراسیون های ورزشی با قدردانی از محمود گودرزی وزیر سابق ورزش گفت: به همه مسوولان فدراسیونها توصیه می کنم در حد توان از جوسازی و جنجال دور باشند تا کارها به خوبی انجام شود و نظارت کافی در مجموعه خود داشته باشید.
وی افزود: در این مدت احساس کردم فدراسیونها با هیئت های استانی تعامل کافی ندارند در حالی که 50 درصد کار با تعامل و نظارت انجام می شود. ارزیابی واقعی براساس بودجه و نحوه عملکرد انجام شود. در واقع نظام ارزیابی عملکرد را باید متنوع و گسترده انجام دهیم.
وزیر ورزش و جوانان در ادامه گفت: بحث فعال کردن اقتصاد ورزش هم مانند همه دنیا برای وزارتخانه اهمیت دارد. نباید به منابع دولتی تکیه کرد و نیاز به درآمدزایی داریم. یکی از ملاک های مهم ارزیابی مدیران در وزارتخانه همین موضوع است. باید به سمتی برویم که بخش قابل توجه بودجه از طریق درآمدزایی تامین شود.
سلطانی فر با تاکید بر مبارزه با فساد ورزشی افزود: متاسفانه در جاهایی کنترل و نظارت ناقصی وجود دارد و برخی دوستان گاهانه یا ناآگاهانه تخلفاتی انجام می دهند و در واقع حسابرسی خوبی نمی شود که در تداخل با اخلاق و نظام است و در این باره سازوکار قانونی وجود دارد که می توان نظارت کافی بر مسایل مالی داشت.
وی درباره استفاده از بخش بانوان در ورزش گفت: در بسیاری از بخش ها بانوان عملکرد بهتری داشته اند. در جاهایی ملاحظات فرهنگی داریم اما در موارد مربوط به برنامه ریزی ها می توان از ظرفیت بانوان استفاده بیشتری کرد. این موضوع در گذشته هم با صحت و تلاش بیشتر مشهود بود.
وی افزود: نیمه دوم آذر ستاد ویژه هماهنگی بازی های اسیایی جاکارتا، المپیک 2020 و برنامه ریزی برای حضور تیم ملی فوتبال در مرحله دوم مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتبال تشکیل می شود. وقت آن است که به موفقیت لازم در جام جهانی برسیم. ما در بین دو تیم برتری قرار داربم که پیش بینی صعود مستقیم به جام جهانی برای آن شده است.
سلطانی فر با اشاره بر استفاده از دانش پیشکسوتان افزود: در این مدت برخی فدراسیون ها در استفاده از قهرمانان اسبق موفق عمل کرده اند. انتظار دارم دوستان این موضوع را جدی بگیرند. پیشکسوتان زمانی افتخارآفرین بودند و الگوی جوانان محسوب می شوند.
وزیر ورزش در خصوص مسائل فرهنگی در ورزش گفت: ورزشکار ما به جز مدال آوری باید بتواند الگوی خوبی برای جوانان باشند. در این باره باید تفکری اساسی کرد. اصلاح فضای ورزشی و ورزشکاران با تدبیر مدیران انجام می شود.

ثبت نظر

ارسال