چهارمین مجمع سالانه بسیج اصناف کردستان برگزار شد

سنندج- ایرنا- همزمان با هفته بسیج چهارمین مجمع سالانه بسیج اصناف کردستان روز پنجشنبه در سنندج برگزار شد.
  • پنجشنبه 4 آذر 1395 ساعت 14:55
به گزارش خبرنگار ایرنا، این اجلاس با حضور هیات مدیریه انصاف، رئیس اتاق اصناف کردستان و جمعی از بازاریان و کسبه سنندج در سالن اجتماعات اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان برگزار شد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان در این آیین گفت: استان دارای قابلیت ها و توانمندی های زیادی در بخش های صنعت و معدن بوده و در صورت بهره گیری از این پتانسیل ها می تواند معیشت مردم ارتقاء پیدا کند.
محمد دره‌ وزمی افزود: امروزه بیکاری یکی از مشکلات مهم استان بوده و این امر ریشه در بسیاری از معضلات دیگر جامعه دارد.
وی اضافه کرد: برای رفع این معضل باید همه مسئولان و سرمایه گذاران با هم همکاری داشته باشند تا با ایجاد اشتغال جدید زمینه را برای کاهش میزان بیکاری فراهم کنند.
وی اظهار کرد: دولت برنامه های زیادی در قالب اقتصاد مقاومتی در دست اقدام دارد و زمینه های رفع موانع تولید و رونق بخشی کسب و کار را در برنامه دارد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: علاوه بر رونق بخش تولید باید صادرات نیز رونق پیدا کند تا بازاری برای فروش محصولات تولید شده ایجاد شود.
در ادامه این اجلاس یکی از اساتید دانشگاهی نیز در زمینه رونق فضای کسب و کار گفت: برای رسیدن به این رونق باید تمامی اقشار جامعه و مسئولان با هم هماهنگ و هم جهت باشند.
سیدعلی اصغر حسینی افزود: بازاریان و کسبه می توانند با ایجاد فضای سالم اقتصادی و مقابله با گرانفروشی در جامعه، از برخی معضلات اجتماعی جلوگیری کنند.
وی اضافه کرد: وجود بیش از 11 میلیون نفر حاشیه نیشین در کشور، 2.5 معتاد کارتن خواب و 2.5 میلیون زن مطلقه زمینه را برای برخی از بزهکاری های اجتماعی فراهم کرده است.
بسیج مستضعفان به فرمان امام خمینی (ره) در پنجم آذر سال 1358 تشکیل شد.
3020/1904
**خبرنگار: عبدالله رحمانی/**انتشاردهنده: مسعود احمدی

ثبت نظر

ارسال