گازرسانی به واحدهای صنعتی دارای سوخت جایگزین در قزوین محدود می شود

قزوین - ایرنا - سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: به منظور تامین گرمایش خانگی شهروندان، گاز 75 واحد تولیدی قزوین که دارای سوخت جایگزین هستند، قطع و یا محدود می شود.
  • پنجشنبه 4 آذر 1395 ساعت 14:54
به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی ظهر پنجشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین که با حضور استاندار با محوریت بررسی عملکرد بانک ها در اعطای تسهیلات طرح رونق تولید به واحدهای صنعتی و کشاورزی برگزار شد، افزود: قطعی گاز یا محدودیت در توزیع آن به واحدهایی که می توانند برای تولید از دو نوع سوخت استفاده کنند، موقت بوده و با بهبود وضعیت جوی و افزایش دمای هوا، متوقف می شود.
این مقام مسئول اضافه کرد: محدودیت در گازرسانی به واحدهای تولیدی براساس ابلاغ وزارت نفت و شرکت ملی گاز و با هدف مدیریت مصرف در روزهای سرد سال صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه فعالیت واحدهای تولیدی یاد شده هنگام قطعی گاز تعطیل نمی شود، ادامه داد: واحدهای تولیدی یاد شده در روزهایی که با قطع یا محدودیت گاز مواجهه هستند، از سوخت جایگزین استفاده می کنند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین یادآور شد: هرگونه قطع یا محدودیت در امر گازرسانی به واحدهای تولیدی استان از قبل باید به اطلاع استانداری و مدیران بخش صنعت رسانده شود تا با هماهنگی های لازم از ایجاد مشکلات احتمالی برای صنایع جلوگیری شود.
به گفته مدیرعامل شرکت گاز قزوین، صنایع استان روزانه 2.5 میلیون متر مکعب گاز مصرف می کنند که براساس دستورالعمل های مرکز این رقم در روزهای کنونی که با کاهش شدید دمای هوا روبرو هستیم، باید به نصف کاهش یابد.
استان قزوین دارای سه هزار و 700 واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری است.
3013/8054* خبرنگار: رضا اولادی**انتشار دهنده: رضا اسدی

ثبت نظر

ارسال